عملکرد ضعيف صندوق بیمه کشاورزی در رزن/ احداث گاوداری توسط شرکت شستا

به گزارش عصر همدان،  سیدرضا سلامتی در جلسه کارگروه کشاورزی از صدور مجوز احداث گاوداری ۳ هزار رأسی در این شهرستان خبر داد واظهار کرد: این گاوداری توسط شرکت شستا احداث خواهد شد.

وی افزود: با احداث این گاوداری علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم، شیر مورد نیاز شرکت‌های شهرستان و حتی استان تامین می‌شود.

فرماندار رزن با اشاره به نارضایتی کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه کشاورزی گفت: عملکرد صندوق بیمه کشاورزی موجب بی‌اعتمادی کشاورزان نسبت به این بیمه شده است.

وی افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل و خسارت به کشاورزان دولت با مکانیسم بیمه می‌تواند کشاورزان را حمایت کند که اگر صندوق بیمه هم به درستی عمل نکند کشاورزان بسیار متضرر خواهند شد.

سلامتی دیگر مشکل کشاورزان شهرستان رزن را عدم تامین مناسب کود دانست و ادامه داد: تامین کود، بذر و سموم مورد نیاز کشاورزان باید مهمترین اولویت جهاد کشاورزی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از مردم رزن در بخش کشاورزی فعالیت دارند که در صورت عدم تامین مناسب اقلام مورد نیاز کشاورزان ۷۰ درصد شهرستان دچار مشکل خواهد شد.

فرماندار رزن ضمن اعلام رضایت از روسای بانک‌های توسعه تعاون و جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه روستایی گفت: شهرستان رزن در پرداخت این تسهیلات مقام سوم استان را دارد.

وی از پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال توسعه روستایی در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات برای ۱۵ طرح کشاورزی پرداخت شده است.

سلامتی با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد از اراضی شهرستان رزن زیر پوشش آبیاری تحت فشار است گفت: شهرستان رزن مقام نخست کشور را در اجرای آبیاری تحت فشار دارد.

وی از ثبت رکورد تولید گندم در سال زارعی ۹۷ـ ۹۶ در شهرستان رزن خبر داد و افزود: امسال بیش از ۱۸۵ هزار تن گندم در رزن تولید شده که این میزان گندم در تاریخ شهرستان بی‌سابقه بوده است.

فرماندار رزن ادامه داد: شهرستان رزن در تولید گندم، سیب زمینی بذری و رازیانه مقام نخست استان را دارد.

مساحت گلخانه‌های رزن به ۲۵٫۵ هکتار افزایش خواهد یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن هم به اهمیت اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در کنار استفاده از آبیاری مکانیزه به سمت کشت محصولات کم‌آب‌بر همچون رازیانه رفته‌ایم که در سال زراعی جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار رازیانه در شهرستان کشت شده است.

محمود فتحی از وجود بیش از ۱۳ هکتار گلخانه در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کاهش مصرف آب تا یک‌بیستم محصولات عادی، افزایش اشتغال و افزایش میزان راندمان تولید از مهمترین ویژگی‌های کشت‌های گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن ۱۳٫۵ هکتار گلخانه در ۳۳ واحد وجود دارد که این میزان گلخانه برای ۱۳۰ نفر شغل پایدار ایجاد کرده است، گفت: سال گذشته بیش از ۲٫۵ هکتار با مجموع هفت واحد به گلخانه‌های شهرستان رزن اضافه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه گسترش ساخت گلخانه‌ها می‌تواند در تولید محصولات غیر فصلی و کنترل بازار نقش بسزایی داشته باشد افزود: بیش از ۱۲ هکتار گلخانه در رزن در دست احداث است که با تکمیل این مجتمع گلخانه‌های شهرستان به ۲۵٫۵ هکتار افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی