راهداری همدان در اعزام ناوگان زائران اربعین در کشور سوم شد

به گزارش عصر همدان،‌ مصطفی پناهنده اظهار کرد: امسال در مجموع در ایام اربعین حسینی ۹۳۴ سفر انجام شد که ۲۸ هزار و ۷۴۳ زائر جابجا شدند.

وی ادامه داد: در مسیر رفت ۴۵۶ سفر به مناطق مرزی کشور انجام شد که در این بین ۱۴ هزار و ۱۶۲ زائر جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: در مسیر برگشت نیز ۴۷۸ سفر با جابه‌جایی ۱۴ هزار و ۵۸۱ زائر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان همدان انجام شد.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز در این ایام در مجموع ۸۶۶ سفر با جابه‌جایی ۲۸ هزار و ۴۴ زائر انجام شد.

پناهنده به اقدامات انجام شده حوزه حمل و نقل مسافر این اداره در ایام اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: مکاتبه با اعضاءکمیته حمل و نقل و سوخت، تشکیل کمیته حمل و نقل و سوخت اربعین، پیگیری تامین و درخواست لاستیک اتوبوسی و تامین ناوگان مورد نیاز اربعین از جمله این اقدامات است.

وی به درخواست عدم اعزام ناوگان فرسوده و دارای نقص فنی و غیر استاندارد و رانندگان غیرحرفه‌ای به حوزه استان در طرح اربعین اشاره کرد و گفت: به منظور تامین ایمنی و حمل و نقل و ایمنی جاده‌های مواصلاتی استان و هماهنگی با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های مسافربری استان مبنی بر تعیین نرخ کرایه زائرین اربعین بر مبنای نرخ سال گذشته و بدون هیچ افزایشی در کرایه ناوگان این درخواست انجام شد.

مدیرکل راهداری استان همدان هماهنگی برای جمع‌آوری آمار حمل و نقل زائرین اربعین به شکل روزانه، هماهنگی با مراکز امداد خودرو، اورژانس، هلال احمر، شرکت نفت، شرکت مخابرات، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: ایجاد هماهنگی با سازمان پایانه‌های شهرداری و پاسگاه انتظامی مستقر در پایانه اتوبوسی انقلاب همدان در خصوص استقرار اکیپ اداره مسافر اداره‌کل به منظور مدیریت سرویس‌های عادی و اعزامی برای حمل و نقل زائرین اربعین را از دیگر برنامه‌های انجام شده برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی