کشتی نهاوند به روزهای خوب خود باز‌می‌گردد/ معرفی قهرمانان نونهال همدان

به گزارش عصر همدان،‌ رامین درویشی اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان استان یادواره شهید بهرامعلی الوندی روز گذشته در سالن ۲ هزار نفری الغدیر تویسرکان برگزار شد.

وی گفت: در این دوره از مسابقات ۷۸ کشتی‌گیر در رشته آزاد و ۶۰ کشتی‌گیر در رشته فرنگی روی تشک رفتند.

سرپرست هیات کشتی استان همدان عنوان کرد: در کشتی فرنگی و در ۳۵ کیلوگرم حسین ترک از همدان، در ۳۸ کیلوگرم رضا جامه‌بزرگی از نهاوند، در ۴۲ کیلوگرم ابوالفضل خویشوند از نهاوند، در ۴۴ کیلوگرم حسین مدنی از تویسرکان، در ۴۸ کیلوگرم محمدصالح قره‌باغی از همدان، در ۵۲ کیلوگرم امیرحسین عبدالوند از تویسرکان و در ۵۷ کیلوگرم محمد کرمی از کبودراهنگ عناوین قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در ۶۲ کیلوگرم نیز کیان پوربهمن از همدان، در ۶۸ کیلوگرم مهدی صادقی از بهار، در ۷۵ کیلوگرم علی همدانی از همدان، در ۸۵ کیلوگرم امیرمحمد زارعی از همدان و در ۱۰۰ کیلوگرم بهنام گمار از همدان به عنوان قهرمانی دست یافتند.

درویشی خاطرنشان کرد: در کشتی آزاد نونهالان قهرمانی در ۳۲ کیلوگرم محمدحسام حاصلی از همدان، در ۳۸ کیلوگرم امیرعلی شعبانی از همدان، در ۴۱ کیلوگرم محمدمهدی ابراهیمی از همدان، در ۴۴ کیلوگرم مهراب پرویزی از نهاوند، در ۴۸ کیلوگرم محمدمهدی منوری از همدان، در ۵۲ کیلوگرم امیرحسین عبدی از همدان، در ۵۷ کیلوگرم محمدرضا سیاوشی از نهاوند، در ۶۲ کیلوگرم عباس زندیه از ملایر، در ۶۸ کیلوگرم حمید دارابی از نهاوند، در ۷۵ کیلوگرم امیرمحمد میرزایی از نهاوند، در ۸۵ کیلوگرم سهیل جاویدان از همدان و در ۱۰۰ کیلوگرم محمدمهدی زنگنه از تویسرکان قهرمان شدند.

وی عنوان کرد: باید از تک‌تک زحمتکشان برگزاری مسابقات به‌خصوص ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان، ریاست هیات کشتی تویسرکان، مربیان و پیشکسوتان گرانقدر، علی‌محمد مالمیر پیشکسوت ارزنده کشتی این شهرستان، مردم و تماشاگران فهیم تویسرکانی به دلیل برگزاری ایده‌آل مسابقات و نیز میزبانی گرم و شایسته نهایت تشکر را داشته باشیم.

سرپرست هیات کشتی همدان با بیان اینکه در حاشیه مسابقات نونهالان قهرمانی استان در تویسرکان، به همت هیات کشتی استان از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اول همدان تجلیل به عمل آمد، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی هیات، در برنامه‌ها و مسابقات بعدی تجلیل از دیگر قهرمانان و پیشکسوتان کشتی استان همدان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه مسوولان هیات کشتی در نخستین بازدید خود از هیات‌های شهرستانی، هفته گذشته با حضور در شهرستان نهاوند به بررسی مشکلات کشتی این شهرستان پرظرفیت پرداختند، تاکید کرد: در این نشست فرامرز سماوات سرپرست هیات کشتی شهرستان نهاوند، مجتبی خدارحمی نخستین مدال‌آور کشتی استان در مسابقات آسیایی که اصالتا نهاوندی است و در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مشغول به کار است، سعید ابراهیمی نایب قهرمان جهان و گوش شکسته پرآوازه کشورمان، مربیان این شهرستان از جمله بهاری، نادری، صفاری، کمروند، سلگی، شهبازی و همچنین کشتی‌گیران خوب این شهرستان از جمله میثم فیروزآبادی حضور داشتند.

درویشی یادآور شد: حمید سیفی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون، محمد رضایی قهرمان نامدار نهاوندی و برنده کشتی گیرانی اسطوره ای همچون «بسیک کودوخوف» فقید و «هنری سوجودو» و همچنین علی سوری عضو کمیته مربیان فدراسیون قرار بود در این نشست حضور داشته باشند که به دلیل حضور در تهران و مشغله‌های کاری این امر میسر نشد.

وی ادامه داد: در این نشست مسوولان هیات کشتی استان و شهرستان، ضمن بازدید از خانه کشتی علیمرادیان، قول مساعد دادند تا با کمک تربیت بدنی آموزش و پرورش استان و شهرستان و با پیگیری مجتبی خدارحمی، سالن کشتی آموزشگاه‌های نهاوند نیز بیش از پیش فعال و در اختیار مربیان و کشتی‌گیران قرار گیرد.

پیشکسوت کشتی استان همدان با بیان اینکه کمبود فضای تمرین، یکی از مشکلات کشتی شهرستان نهاوند است که مقرر شد با تلاش ورزش و جوانان شهرستان و هیات کشتی استان تا حدودی این مشکل برطرف شود، یادآور شد: در این نشست و بعد از صحبت با علی سوری، وی قول مساعد داد تا از هیچ تلاشی در راستای تقویت کشتی و نیز ارتقای سطح مربیان این خطه پرافتخار دریغ نکند.

درویشی گفت: چیزی که پیداست اینکه نهاوند یکی از قطب‌های اصلی کشتی استان و کشورمان به شمار می‌رود و در چند سال اخیر به دلیل برخی ناملایمات و تصمیم‌گیری‌های اشتباه، این ورزش مظلوم در نهاوند به ورطه نابودی رفت.

وی افزود: امید است با همکاری، تعامل، اتحاد و یک وفاق جمعی میان مربیان و مسوولان، دوباره آب رفته به جوی بازگشته و با توجه به حضور مربیان خوب و بادانش در این شهرستان، مجدد شاهد ظهور قهرمانانی چون سعید ابراهیمی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی