اجرای طرح جامع استانی پدافند غیرعامل/ هزينه‌كرد ۱۸۰ میلیون تومان

به گزارش عصر همدان، هاشم صوفی ظهر امروز در کارگروه آب و پدافند غیر عامل در همدان اظهار کرد: استان همدان در هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل ۱۸۵ برنامه را برای روسای کارگروه‌ها در حوزه فرهنگسازی این مهم برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه رزمایش‌های ملی در حوزه آب در شهرستان تویسرکان انجام شده است، افزود: رزمایش زیستی در زمینه مقابله با آنفولانزای پرندگان و در فعالیت نانوایی‌ها در شهرستان‌های ملایر، نهاوند و کبودراهنگ رزمایشی با هدف پیشگیری و عبور از دوران بحران برگزار شده است چراکه معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با بیان اینکه در حوزه سایبری ۵۵ برنامه در سطح استان برگزار شده است، ادامه داد: در هفت ماهه سال جاری اجرای طرح جامع استانی پدافند غیرعامل با هزینه ۱۸۰ میلیون تومان در حوزه زیرساخت در پنج بند انجام شد که با مطالعه و رصد در این زمینه همدان تا ۱۵ سال آینده در حوزه زیرساخت بیمه می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح جامع شهری براساس قرارداد ۱۲۰ میلیون تومانی با دانشگاه امام حسین(ع) آغاز شده تا در بحث تهدیدها زیرساخت‌های شهری توسط این دانشگاه مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

صوفی با اشاره به اینکه از ۱۱ کارگروه سایبری امنیتی، انتظامی، راه و شهرسازی، زیستی و… ۳۸ جلسه و ۱۷۹ مصوبه ارائه شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سطح استان ۲۲ رزمایش موفق برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش پدافند غیر عامل در راستای پیشگیری از شرایط بحران است، تصریح کرد: آموزش و فرهنگسازی سهم عمده در مبحث پدافند غیرعامل است چراکه با این مهم در جامعه یقیناً نیمی از مشکلات کشور در زمینه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… را می توان حل کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با بیان اینکه نهادینه کردن پیشگیری در زمان قبل از بحران هدف نهایی پدافند غیرعامل است، بیان کرد: خوشبختانه از سال ۹۶ پیوست پدافند در همه پروژه ها الزامی شده تا برای ایجاد زیرساخت های جدید مشکلی در زمان بحران ایجاد نکند.

صوفی با بیان اینکه براساس تاکیدات بسیار زیاد مقام معظم رهبری تشکیل پدافند غیرعامل یک موضوع همیشگی است، یادآور شد: در مباحث تحریم‌ها که تلاش دشمن برای ایجاد ضعف در کشور است با تاکیدات و هدف پدافند غیرعامل که توجه به زیرساخت‌هاست مسوولان باید تلاش کنند که با برنامه‌ریزی مدون بتوانند از این فشارها و مشکلات عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی