رشد ۳۰ درصدی حضور گردشگر در همدان

به گزارش عصر همدان، علی مالمیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری شاهد رشد حدود ۳۰ درصدی گردشگران در اماکن اقامتی همدان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شعبه دفتر بررسی‌ها در میراث فرهنگی همدان ایجاد می‌شود، گفت: این دفتر به تسریع صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار کمک خواهد کرد.

 مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: ۱۵۷ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری هستند اما الزامی به حضور همه کشورها در اجلاس وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در اجلاس گذشته ۳۴ کشور عضو بودند اما در اجلاس ۱۶ کشور شرکت کردند و علی رغم تبلیغات سوء که علیه ایران انجام شد استقبال خوبی برای شرکت در اجلاس وجود داشت.

مالمیر با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاه‌ها و رویکرد گردشگری از دستاوردهای اجلاس است، افزود: همه دستگاه‌ها به گونه‌ای در حوزه گردشگری حضور پیدا می‌کنند که نشان از آثار این رویدادها و تقویت گردشگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این رویدادها همه استان و کشور تبلیغ و معرفی می‌شوند، نشست‌ها و رویدادهای گردشگری از ارزانترین نشست‌ها برای دولت است و غالبا بخش عمده‌ای از هزینه نشست‌ها توسط میهمانان پرداخت می‌شود که آورده‌ای برای استان است.

 مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: رویدادهای گردشگری در مقایسه با سایر رویدادها کم‌هزینه است و هزینه‌ای که اختصاص یافته برای تولید محتوا بوده و هزینه میهمانی نیست.

وی اضافه کرد: حساسیت‌زایی در همه ارکان استان نسبت به مقوله گردشگری از دیگر دستاوردهای گردشگری و این رویدادهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی