نتیجه دلخواه از پرواز همدان- تهران گرفته نشد/ از سرگیری پرواز همدان- مشهد

به گزارش عصر همدان،‌ امیر خجسته با اشاره به پیگیری مشکلات پروازهای همدان و بازدید از فرودگاه اظهار کرد: مشکلات بسیاری مانند بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما، بدعهدی چارترکننده و ایرلاین پرواز همدان ـ مشهد و همدان ـ کیش باعث شده بود تا چند ماه این پروازها متوقف شود.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده پرواز همدان ـ مشهد از هفدهم آبان‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ایر با هواپیمای فوکر ۱۰۰ آغاز خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه پروازها در شرایطی لغو شد که قبل از بالا رفتن قیمت بلیت‌های هواپیما استقبال خوبی از آن صورت می‌گرفت.

وی با اینکه قطع و وصل شدن‌های هر از چندگاه پروازهای همدان ما را به ابتدای راه جذب مسافر هدایت می‌کند و فرصت‌ها را از صنعت حمل و نقل هوایی همدان می‌گیرد گفت: متاسفانه با وجود تمام زحمات، آن هماهنگی و برنامه‌ریزی که بین چارترکننده‌ها آژانس‌های مسافرتی، فرودگاه و ایرلاین‌ها باید صورت بگیرد تا در یک فرآیند کامل به اعتبار هم کمک کنند و باعث جذب مسافر شود، صورت نمی‌گیرد.

خجسته تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌ریزی که برای خرید یک هواپیما برای فرودگاه انجام شده بود با ایجاد تحریم‌ها دارای ابهاماتی شده است اما می‌شود با ایجاد پروازهای برنامه‌ای به جای پروازهای چارتری به یک تمرکز نسبی در فرودگاه برسیم و بتوانیم مسافر مستمر ایجاد کنیم.

وی افزود: فرودگاه همدان با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در ۶ سال اخیر متحول شده و بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده تا بتواند بستری برای رونق پروازها باشد تا همانطور که در انتقال حجاج در چند ماهه اخیر توانست به همدان و استان‌های مجاور خدمات‌رسانی کند فعالیت داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: ترکیه برای فعال کردن هر چه بیشتر گردشگری خود در حال ساخت بزرگترین فرودگاه دنیا در استانبول است همین موضوع نشان می‌دهد که توسعه گردشگری ارتباط مستقیم با صنعت هوایی دارد و ما باید یک برنامه‌ریزی مدون در خصوص این موضع داشته باشیم.

وی در خصوص پروازهای همدان ـ تهران نیز گفت : ما و مسوولان استان تمام تلاش خود را برای جذب این پروازها انجام دادیم و به هر ترتیب این پرواز ایجاد شد، اما نتیجه‌ای که از آن مد نظر ما بود گرفته نشد و تعداد مسافران بسیار کم بود.

خجسته اظهار کرد: معتقدم می‌توانستیم با تمهیدات و تبلیغات گسترده جذب مسافر را افزایش دهیم اما برنامه‌ریزی در این موضوع به حد نیاز صورت نگرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی