همدان در ۲ رشته ورزشی میزبان المپیاد نخبگان کشوری است

به گزارش عصر همدان، عباس قهرمانی اظهار کرد: ۳۱ استان در ۶۸ رشته ورزشی در المپیاد نخبگان حضور دارند و قرار است این المپیاد از ۳۰ آبان تا ۱۰ آذر ماه برگزار شود.

وی عنوان کرد: استان همدان میزبان رشته‌های فوتسال پسران و تیراندازی با کمان بانوان در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال خواهد بود.

قهرمانی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کارکنان دولت در سال گذشته بیان کرد: در این مسابقات ۳۹۲ نفر از ۱۸ دستگاه اجرایی در ۶ رشته ورزشی آقایان و پنج رشته بانوان شرکت کردند.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در این مسابقات بر اساس ارزیابی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، بوعلی‌سینا و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقام اول تا سوم را کسب کردند، یادآور شد: امیدواریم در مسابقات المپیاد نخبگان ۲۰۲۲ بتوانیم به مانند المپیاد ۲۰۱۸ مقام و مدال‌های بیشتری را کسب کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ورزش همگانی زمینه‌ساز امنیت و سلامت و همچنین رشد ورزش قهرمانی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای فدراسیون جهانی، ایران به طور متوسط ۲۱ درصد میزان جذب ورزش همگانی را داراست که همدان با ۲۶ درصد از میانگین کشوری هم بالاتر است.

قهرمانی با اشاره به اینکه ورزش همگانی و کمیته تخصصی این ورزش از سال ۵۷ در کشور ما شروع به فعالیت کرده است، گفت: در سال ۱۳۶۲ جهاد تربیت‌بدنی و در سال ۷۱ رسماً فدراسیون ورزش‌های همگانی در کشور تشکیل و ایجاد شد.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی باید با دسترسی آسان مردم به امکانات ورزشی و ترویج فرهنگ سلامت از طریق رسانه‌ها تبلیغ شود، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید کارنامه قابل قبولی در توسعه ورزش همگانی داشته به طوری که از ۴۰ میلیون جمعیت واجد شرایط نزدیک به ۱۹میلیون نفر در ورزش همگانی فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی