پیگیری جدی ثبت جهانی منبت ملایر/ منبت آباده تزیینی است و ربطی به منبت ملایر ندارد

به گزارش عصر همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در خصوص انتشار خبری مبنی بر معرفی منبت شهرستان آباده برای ثبت جهانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ملایر به عنوان پایتخت ملی منبت ایران ثبت شده این مسئله برای ما نمایندگان نیز نگران‌کننده بود.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته چند روز گذشته نمایندگان ملایر و اعتراض به سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، بررسی پرونده ثبت جهانی منبت ملایر مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هدف از دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی را تبدیل ثبت ملی مبل و منبت ملایر به ثبت جهانی منبت روی مبل استیل دانست و تصریح کرد: منبت آباده روی اشیاء تزیینی است و ارتباطی به منبت ملایر ندارد.

وی بیان کرد: در جلسه آینده که به منظور بازنگری پرونده مبل ملایر و عنوان ملی این شهرستان تشکیل می‌شود، باید به شکلی تدبیر کرد که امکان جهانی شدن مبل استیل ملایر فراهم شود و قطعاً این اتفاق رخ خواهد داد.

آزادیخواه با تأکید بر ظرفیت‌های مبل و منبت ملایر و زحمات هنرمندان این شهر در این هنر به مردم این شهر قول داد با ثبت جهانی منبت آباده، هیچ خللی در جهانی شدن منبت استیل ملایر وارد نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی