اجلاس UNWTO منجر به انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری شود

به گزارش عصر همدان، سید اسکندر صیدایی اظهار کرد: در شرایط امروز برای توسعه یک استان علاوه بر داشتن نگاه برنامه‌ای، نگاه آینده نگرانه، داشتن برنامه قوی و هماهنگی تیم مدیریتی تعامل در سه سطح ملی، بین‌المللی و استانی از ضروریات است.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم استان همدان هم در عرصه بین‌المللی می‌تواند تعامل خوبی در ابعاد مختلف به ویژه گردشگری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه وبودجه استان همدان بیان کرد: توانایی که استان در تعدد و تنوع گردشگری بر خلاف سایر استان‌ها که ممکن است یک نوع جاذبه داشته باشد، استان همدان را منحصر به فرد کرده است.

وی استان همدان را دارای تنوع و تعدد جاذبه هم در اکوتوریسم و هم در بعد معماری و شهرسازی دانست و گفت: استان همدان در تاریخ تمدنی گذشته افتخارآمیز ایران نیز تنوع جاذبه دارد و در ابعاد انسانی، مردم شناسی و شیوه‌های معیشت و بومگردی نیز جاذبه گردشگری زیادی دارد.

صیدایی با تأکید بر اینکه این تنوع و تعدد بالای جاذبه گردشگری می‌طلبید که آنها را با مشتاقانی از سراسر کشور به تعامل بگذارد، افزود: یکی از بهترین تعاملات گردشگری نشست‌های وابسته به سازمان جهانی جهانگردی است که طبق زمان‌بندی انجام می‌شود و آنها را برای برنامه‌ریزی بهتر آسوده خاطر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه برای همدان هر دو اجلاس پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ و مجمع جهانی جهانگردی حائز اهمیت است، افزود: این دو اجلاس می‌تواند تعامل مجموعه کشورهای مختلف را با کشور ایران و شهر همدان بالا ببرد.

رئیس سازمان برنامه وبودجه استان همدان با بیان اینکه همدان با برنامه میزبانی این رویداد را پذیرفته است، تصریح کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری همدان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیرساختی و گردشگری مشخص است و بایستی از این اجلاس کمال استفاده را کرده که منجر به انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف شود.

وی یادآور شد: اینکه همدان میزبان این رویداد است، خود مقوله مجزایی است و می‌تواند در معرفی همدان نقش بسزایی داشته باشد، اما این اجلاس یک اجلاس فراملی است و می‌تواند هویت، ارزش‌ها و توانمندی‌های کشور را نیز معرفی کند.

صیدایی با اشاره به اینکه در تعامل با استان‌های دیگر شاید هنوز سایر استان‌ها و مردم اقوام مختلف با آخرین وضعیت جاذبه‌های گردشگری همدان آشنا نباشند، گفت: این نوع نشست‌ها به خاطر اینکه بستر رسانه‌ای اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی را ایجاد می‌کند، مدت‌ها می‌تواند فضای کشور را تحت تأثیر قرار داده و در شناخت نقاط مختلف کشور نیز اثرگذار باشد.

وی یادآور شد: در اجلاس پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و تبلیغاتی که در ۶ ماهه نخست سال انجام شد، آثار آن را در افزایش گردشگر دیدیم و امیدواریم در اجلاس دوم نیز مهم تحقق یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی