اجرای طرح هادی در ۱۷ هزار روستای کشور/ روستای هدف گردشگری از طرح به عمل برسد

به گزارش عصر همدان،‌ محمدرضا شاملو صبح امروز در آیین افتتاح پروژه اجرای آسفالت در هشت روستای استان همدان با بیان اینکه یکی از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی اجرای عدالت و توجه به مناطق محروم و روستایی است، اظهار کرد: مجموعه بنیاد مسکن با تلاش شبانه‌روزی سهم خوبی در این میان برعهده داشته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های طرح هادی در بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای کشور در حال انجام است، افزود: در بیش از ۱۷ هزار روستا کارهای اجرایی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به احیای بافت‌های باارزش، بازسازی مناطق آسیب‌دیده، صدور سند، فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب گردشگری و سایر فعالیت‌ها اشاره کرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با هماهنگی و تعامل سازنده ادارات و دستگاه‌ها امکان‌پذیر شده است، گفت: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد شاخص برخورداری همدان بالاتر از میانگین کشوری است؛ به طوری که این آمار در سطح کشوری ۴۶ درصد، در استان همدان ۶۱ درصد و در شهرستان فامنین ۷۴ درصد است.

وی با بیان اینکه استان همدان و شهرستان فامنین در حالی به این رتبه دست یافته که در بسیاری از روستاهای مختلف کشور هنوز کارهای بهسازی آغاز نشده است، عنوان کرد: خوشبختانه در استان همدان فاز دو طرح هادی در حال انجام است که مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی همه دستگاه‌هاست.

شاملو با اشاره به اینکه سالانه حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول برای طرح هادی روستایی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره ۱۰ ساله طرح هادی، ۷ هزار و ۷۰۰ روستا به پایان رسیده که نیاز به بازنگری دارد اما اعتبارات کافی برای این کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات در سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه اجرای طرح هادی در روستاها داشتیم، ادامه داد: از سال ۹۴ که قیر یارانه‌ای تصویب شد بیش از ۶۰ مترمربع در مسیری به طول ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تا پایان سال ۹۶ آسفالت شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مدت یک دهه گذشته حدود ۲ میلیون مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم سازی شده که در هیچ کشوری در منطقه چنین چیزی وجود ندارد.

وی در بازدید و افتتاح پروژه روستای درجزین از توابع شهرستان رزن، تصریح کرد: شهرستان رزن در توسعه روستایی جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری که نخستین بار طرح هادی در سال ۶۲ و در روستای دمق از توابع شهرستان رزن انجام شد.

شاملو با تأکید بر اینکه شهرستان رزن در شاخص برخورداری در استان پیشگام است، بیان کرد: این امر به یاری مردم و حمایت‌های مسؤولان شکل گرفته چراکه مردم پای کار بوده و پیگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه روستای درجزین، هدف گردشگری است و این امر نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است، افزود: مردم و مسؤولان باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر اسم این روستا در برنامه ششم مطرح شود می‌توان از منابع ملی و استانی کمک گرفت، یادآور شد: باید با ایجاد جاذبه‌هایی نظیر صنایع دستی، غذاهای محلی و محصولات تولیدی روستا توانی ایجاد کرد که مسافر در اینجا  بماند و از فضای این محیط بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی شبکه معابر و دفع آب‌های سطحی در این روستا انجام شده است، خاطرنشان کرد: باید در بخش‌های پیاده‌روسازی، فضای سبز روستایی، نمای ساختمان‌ها و جداره‌سازی برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد و عنوان روستای هدف گردشگری از روی کاغذها خارج و به مرحله عملی شدن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی