اعتبار شهرداری‌ها و دهیاری‎‌‎ها برمی‌گردد/ تامین اعتبار هدفمندی یارانه از تغییرات حاصل از قیمت ارز

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۷ در ردیف فرعی ۱۱۰، حکمی مبنی بر اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، از سهم عوارض فروش نفت که باید به شهرداری‌ها اختصاص می‌یافت، به هدفمندی یارانه‌ها تخصیص یابد.

وی ادامه داد: با این مصوبه که خارج از روال عادی تصویب قانون بودجه صورت گرفته بود، ۸ درصد شهرداری‌ها در سطح کشور با مشکل مواجه شده بودند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در پیگیری این موضوع طرحی را به مجلس ارائه کردیم که یک فوریت آن به تصویب رسید و مقرر شد این مبلغ به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بازگردد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون نیز این طرح یک فوریتی به تصویب رسید که تصویب در صحن علنی مجلس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار می‌گیرد.

حاجی‌بابایی بیان کرد: بر اساس این طرح یک فوریتی عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری و دهیاری‌ها واریز می‌گردد و مبلغ مورد نیاز هدفمندی یارانه‌ها موضوع ردیف ۱۱۰ از تغییرات متفرقه قانون بودجه با سقف ۳۲ میلیارد ریال از محل مابه التفاوت مبلغ حاصل از تغییرات نرخ فروش ارز نسبت به پیش‌بینی قانون بودجه تامین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی