کسی باید در مورد شهدا سخن بگوید که از جنس شهدا باشد

به گزارش عصر همدان،‌ صبح امروز جلسه هماهنگی مراسم سالگرد قافله سالار شهدای مدافع حرم سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی در استانداری همدان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید رضا موسوی معاون اجرایی سپاه همدان با بیان اینکه امسال مراسم سالگرد شهید همدانی،مراسم بزرگداشت و سالگرد دیگر شهدای مدافع حرم استان نیز هست اظهار داشت:مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم پنجشنبه ۱۹ مهر ماه همزمان با نماز مغرب و عشا با سخنرانی دکتر قالیباف از همرزمان شهید همدانی در دوران دفاع مقدس  برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه با شهادت شهید الیاسی تعداد شهدای مدافع حرم همدان به ۱۵ تن افزایش یافته است گفت: این شهید معزز نیز از اهالی تویسرکان بوده که در شهر کرج زندگی می‌کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ابراز کرد: موضوع شهید و شهادت در نظام جمهوری اسلامی ارزش محسوب شده و می‌شود به همین دلیل تمامی جناح‌ها، افکار و هر فردی با هر نگرشی به این مهم نگاهی ویژه دارند.

وی گفت: اگر امروز ما در آسایش و آرامش زندگی می‌کنیم به برکت خون شهدا است که راه آنها تداوم خط سرخ شهدات امام حسین(ع) است راهی که باید ادامه یابد.

نادری‌فر با تشریح جایگاه شهدای دوران دفاع مقدس در نزد مردم بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس شهدای مدافع حرم مسیر شهادت را ادامه دادند و همراه دیگر رزمندگان در سوریه و عراق با داعش در حال جنگ هستند.

وی با اعلام اینکه اگر امروز دنیا موفق به از بین بردن داعش شده  به برکت خون شهدای مدافع حرم و رزمندگان اسلام است افزود: استان همدان دلیرمردان غیوری دارد به همین دلیل در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم شهدای بزرگی را تقدیم کرده است.

صراحتا اعلام می‌کنیم با سخنران مراسم مخالفیم

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم استان به ویژه شهید همدانی ابراز کرد: شهید همدانی متعلق به کل ایران است و ما تکلیف داریم که یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به رزمندگان و شهدای استان همدان دارند، اظهار داشت: باید از سیاسی شدن مراسم بزرگداشت شهدا جلوگیری کرد چرا که آنها متعلق به قشر خاصی از جامعه نیستند.

نادریفر با اعلام اینکه استانداری با احترام شهدا و شهید همدانی ترتیب اجرای این برنامه را می‌دهد اما صراحتا اعلام می‌کنیم که با سخنران جلسه موافق نیستیم افزود: انتظار داریم در اینگونه مراسم ها به گونه ای عمل شود که از سیاسی شدن این برنامه ها جلوگیری شود تا تمامی مردم و اقشار جامعه بتوانند در آن حضور یابند.

اگر می‌خواستیم مراسم سیاسی باشد از آقایان دولتی برای سخنرانی دعوت می‌کردیم

معاون اجرایی سپاه همدان در واکنش به اظهارات مدیرکل امور اجتماعی استانداری در این جلسه گفت: شما قضاوت پیش از موعد کردید و با اینکه می‌گویید نمی‌خواهید این مراسم سیاسی شود ولی با گفتن این حرف ها موضوع را سیاسی کردید.

وی ابراز کرد: در هنگام انتخاب سخنران برنامه سپاه همدان تنها تصمیم گیرنده این موضوع نیست بلکه جمعی از افراد در این باره تصمیم گیری می‌کنند  هرچند آقای قالیباف نیز به این دلیل که از همرزمان شهید همدانی در دوران دفاع مقدس بودند، برای سخنرانی انتخاب شده‌اند.

موسوی با تاکید براینکه در سه سال گذشته همانند امسال سخنرانان مراسم سالگرد شهید همدانی از همرزمان این شهید در دروان دفاع مقدس  و دیگر عرصه انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: کار برای شهدا نه همت است و نه قسمت بلکه صرفا با دعوت خود شهدا امکان‌پذیر است پس اگر مجموعه‌ای ما را یاری دهد دست او را به گرمی می‌فشاریم.

سید رضا موسوی هنگام خروج از جلسه در جمع خبرنگاران درباره رفتار استانداری همدان گفت: ما با هیچ کسی دعوا و یا بحثی نداریم دوستان نظراتشان را گفتند و ما نیز نظراتمان را بیان کردیم.

وی تصریح کرد: ما مقید هستیم  به اینکه اگر قرار است کسی درباره شهدا حرف بزند باید فردی باشد که از جنس آنها باشد به همین دلیل با سیاسی بودن یا نبودن انها کاری نداریم قرار است در ایم مراسم درباره شهدا حرف زده شده به همین دلیل هم اسم مراسم نشست سیاسی و غیره نیست.

معاون اجرایی سپاه هدمان با اشاره به اینکه  اگر خود شهدا هم بودند درباره موضوعات روز اظهار نظر می کردند بیان کرد: اگر قرار باشد از صحبت ساسی پرهیز کنیم پس نبادسخنان رهبر معظم انقلاب را هم پخش کنند  چرا که ایشان هم حمایت می کنند هم تذکر میدهند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری فرمودندضمن حمایت باید مطالبه‌گری کنید تصریح کرد: ما سربازان فرماندهی معظم کل قوا هستیم و از ایشان تبعیت می کنیم هرگاه سرباز فرد دیگری شدیم آن وقت به حرف او عمل می کنیم.

موسوی تاکید کرد: آقای قالیباف در دوران دفاع مقدس و پس از آن با شهید همدانی همکاری داشته است به همین دلیل برای سخنرانی در مراسم انتخاب شده اند شاید اگر می‌خواستیم مراسم سیاسی باشد از آقایان دولتی برای سخنرانی دعوت می‌کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی