به‌روزرسانی سرور اليت، عامل توقف فعالیت پارکبانان

به گزارش عصر همدان، احسان صباغ درباره توقف فعالیت پارکبانان در روزهای گذشته اظهار کرد: سرورها و نرم‌افزار استفاده‌ شده در سیستم الیت نیاز به به‌روزرسانی داشت و برای جلوگیری از اجحاف به‌ مردم فعالیت پارکبانان با وجود ضرر اقتصادی متوقف شد.

وی افزود: از آنجا که احتمال آن وجود داشت که مردم متضرر شوند و نرم‌افزار به دلیل تغییراتی که در آن ایجاد شده است دچار اشتباه محاسباتی شود، سیستم حدود پنج روز در حال آزمون و بررسی نتیجه به‌روزرسانی نرم‌افزار بود.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان با تأکید بر اینکه به‌ هیچ‌ عنوان پارکبان در محاسبه هزینه خودروها دخیل نیست و تنها زمان ورود و خروج خودرو را وارد سیستم می‌کند، تصریح کرد:  تمام محاسبات توسط سرور مرکزی انجام و مطابق قانون هزینه‌ها اعمال می‌شود.

 وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح پارکبانان درآمدزایی نیست، ادامه داد: ساماندهی و توزیع فضای پارک به‌صورت عادلانه بین شهروندان مهم‌ترین هدف شهرداری همدان است.

وی ادامه داد: طی آنالیزی که در سال گذشته انجام شد و گزارش آن به‌ زودی آماده و به مردم ارائه می‌شود از هر ۱۰۰ تراکنش انجام‌ شده ۷۳ تراکنش رایگان بوده که به معنای پارک خودرو در پارکینگ‌های حاشیه‌ای کمتر از نیم ساعت بوده است.

 صباغ خاطرنشان کرد: ضریب اشغال هر فضای پارک تا قبل از اجرایی این طرح حدود ۲ بود، یعنی از ساعت ۷ تا ۲۱ هر فضای پارک به دو پلاک خودرو تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح ضریب اشغال به ۱۰ رسیده به‌ طوری‌ که یک خیابان با ۱۰۰ فضای پارک که به ۲۰۰ خودرو اختصاص می‌یافت امروز به هزار خودرو تخصیص‌یافته است.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان با تأکید مجدد بر اینکه نیم ساعت پارک خودرو  در پارکینگ‌های حاشیه‌ای رایگان است، اظهار کرد: هدف از این طرح مدیریت زمان و توزیع عادلانه فضاهای پارک بین شهروندان است که در حال تحقق است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت پول خوشایند برخی از افراد نیست، افزود: افرادی که زیر نیم ساعت خودرو خود را پارک کرده و از فضا به‌ درستی استفاده می‌کنند از این طرح راضی بوده و افرادی که طولانی‌مدت خودرو خود را در محلی متوقف می‌کنند و هزینه سنگین می‌پردازند طبیعتاً ناراضی هستند.

صباغ تأکید کرد: در حال حاضر پارکبانان به فعالیت مشغول بودند و مدیریت فضای پارک در شهر اعمال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی