«جام تختی» از همدان ۲۰۱۸ به تبریز ۲۰۱۸!

به گزارش عصر همدان، چندی پیش خبر استعفای رئیس هیات کشتی استان همدان رسانه‌ای شد و حالا خیلی از اهالی کشتی و اتفاقا بیش از همه، آنهایی که به اصطلاح خودمان شاخ و برگ‌های رئیس هیات کشتی و حامیانش بودند، منتظر موافقت فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش و جوانان با این استعفا هستند.

اما سال گذشته و درست در همین روزها بود که رئیس مستعفی هیات کشتی استان از یک وعده جالب پرده برداشت. وعده‌ای که همان موقع و باتوجه به وضعیت کشتی همدان مشخص بود که هیچوقت رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت.

سال گذشته و در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌های ورزشی به همدان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان درخواست میزبانی از مسابقات کشتی در سطح جهانی یا بین‌المللی را مطرح می‌کند و به دنبال آن و در جریان دیدار رئیس هیات کشتی همدان و مسؤولان فدراسیون کشتی این درخواست به فدراسیون‌نشینان مطرح و کمی بعد، علی رحیمی‌فر خبر از برگزاری جام تختی سال ۹۷ در همدان و چراغ سبز فدراسیون برای برگزاری این رویداد معتبر در همدان می‌دهد.

رئیس هیات کشتی چند روز بعد و در مصاحبه خود اعلام کرد که «با برگزاری جام بین‌المللی تختی در همدان شکوفایی کشتی همدان در سال ۹۷ را رقم خواهیم زد»، در این مجال از اینکه رئیس مستعفی هیات کشتی از کدام شکوفایی سخن کرد خیلی سروکار نداریم، اما بحث اصلی اینجاست که هیات کشتی استان، اداره کل ورزش و جوانان و حتی استانداری همدان برای گرفتن میزبانی جام تختی کوتاهی کردند و بدتر اینکه این میزبانی درست به رقیب همدان در برگزاری رویداد «۲۰۱۸» واگذار شد!

سی‌و‌هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی در رشته کشتی فرنگی‌ ‌روزهای ۵ و ۶ بهمن‌ماه و رشته آزاد روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد و رقابت‌های امسال نظر به طرح رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی کشتی «فیلا» به صورت انفرادی خواهد بود.

نکته جالب اینکه برای میزبانی از این رویداد معتبر، تبریز و ماهشهر نامزد بودند که دست آخر و با توجه به رویداد ۲۰۱۸، تبریز گوی سبقت را از ماهشهر و دیگر رقبای خود ربود تا برخلاف وعده سیصد و چند روز پیش رئیس مستعفی هیات کشتی استان همدان، امسال شاهد برگزاری جام تختی در تبریز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی