یکی با برد در حاشیه، یکی با باخت در ساحل آرامش!

به گزارش عصر همدان، امسال هم دو تیم پاس و شهرداری همدان دو نماینده هگمتانه در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های ایران هستند و اتفاق مثبت برای دو تیم این است که برخلاف دو سال گذشته در یک گروه قرار نگرفته‌اند.

شنبه گذشته در ایستگاه دوم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور، پاس بعد از تساوی خانگی برابر بعثت کرمانشاه در بازی نخست، این هفته در بندرعباس با نتیجه دو بر یک برابر شهرداری شکست خورد و شهرداری دیگر تیم همدانی حاضر در مسابقات هم بعد از باخت در هفته نخست برابر چوکا در تالش، شنبه این هفته در استادیوم شهدای قدس همدان با یک برد ناپلئونی از سد استقلال اهواز گذشت تا نخستین سه امتیاز فصل را دشت کند.

پاس اگرچه این هفته با نتیجه دو بر یک برابر شهرداری بندرعباس شکست خورد، اما تیم احمد جمشیدیان با هدایت همین مرد خوش‌نام و پرآوازه فوتبال همدان به یک تیم دوست‌داشتنی و به قول معروف تو دل برو تبدیل شده و قطع به یقین با واگذاری زمان به بازیکن سابق استقلال و سپاهان، پاس این فصل می‌تواند روزهای درخشانی را به نظاره بنشیند.

اگر یک نگاه اجمالی به وضعیت این روزهای پاس بیندازیم، شکست برابر شهرداری بندرعباس را نباید موضوعی پیچیده و غیرقابل هضم تلقی کرد. تیمی که به گفته یکی از مربیانش در مجموع رفت‌وبرگشت به بندرعباس سفری ۴۶ ساعته را با اتوبوس تجربه کرده، طبیعی است که نمی‌تواند فوتبالی باکیفیت را به منصه ظهور بگذارد و طبیعی‌تر هم این است که نباید از شاگردان جمشیدیان در چنین اوضاع اسفناکی انتظار شق‌القمر داشت.

به علاوه اینکه آخرین قهرمان ایران در آسیا، این روزها در برزخ بلاتکلیفی سیر می‌کند و استعفای قطعی مدیرعاملش که این بار اتفاقا مهر موافقت اعضای هیات‌ مدیره را پای خود خواهد دید، آجر روی آجر مشکلات این تیم نگون‌بخت گذاشته و مشخص نیست پاس به‌خصوص از نظر مالی در این فصل چگونه روزگار خواهد گذراند!

با تمام این تفاسیر دل هواداران شاید امسال به یک نکته مثبت گرم است. اینکه پشت احمد جمشیدیان که انتخاب شخص رئیس هیات فوتبال و شهردار همدان است و عباس صوفی برای جلوس این پسر خوش‌اخلاق و محبوب روی نیمکت پاس، زیر یکی مثل غلامرضا عنایتی را خالی کرد تا به خواسته خود برسد، حسابی گرم‌ِگرم است و چون سکوها هم رابطه بسیار خوبی با جمشیدیان دارند، امسال و برخلاف ادوار گذشته اعضای هیات‌مدیره، دستگاه ورزش و دیگر متولیان از این تیم حمایت لازم را خواهند داشت تا مبادا تراژدی غمبار سال گذشته تکرار شود.

درباره پاس مثل روز روشن است که باید به احمد جمشیدیان زمان داد تا تیم خود را سر و سامان بدهد. او تیمش را دیر بسته و اگر مشکلات باشگاه از جمله مسائل مدیریتی و مالی هرچه سریع‌تر حل شود و تمام تمرکزش روی مسائل فنی باشد، بدون تردید پاس مدل جدید حرف‌های زیادی در ادامه راه برای گفتن خواهد داشت.

کمی آنطرف‌تر اما شهرداری همدان را زیر ذره‌بین داریم. تیمی که برخلاف سال نخست حضور در لیگ دسته دوم، بدش نیامد و نمی‌آید که خود را فراتر از آنی نشان دهد که در آن قرار دارد. گویا این تیم به‌ واسطه بازی‌های رسانه‌ای حسابی دل به بوق‌وکرنا کردن بسته و هر اتفاق کوچکی را چنان جلون می‌دهد که باورکردنی نیست.

در اینکه هر تیمی نیاز به مسائل انگیزشی دارد جای تردیدی نیست، اما سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان بعد از برتری ناپلئونی و خانگی این تیم در هفته دوم برابر استقلال اهوازی که از ۶ امتیاز ۲ هفته ابتدایی فقط یک امتیاز به حساب واریز کرده، چنان طومار بالابلندی در ستایش از تیم خود در فضای مجازی به انتشار گذاشت که گویا نماینده همدان مستقیم و از همین حالا بلیط حضور در لیگ یک را رزرو کرده و احدی هم از آن خبردار نیست!

یا مثلا قبل از آغاز مسابقات امسال، ماجرای کاپیتانی شهرداری را چنان جلوه دادند که بدون تردید برای یک تکه پارچه و چنین مسائل یش پا افتاده‌ای، هواداران استقلال و پرسپولیس هم مشتاق به پیگیری آن نیستند، چه برسد به اینکه برای همدانی‌ها مهم باشد که کاپیتان‌های اول تا پنجم تیم دوم شهر خود چه نفراتی هستند!

بماند که درباره ماجرای کاپیتانی تیم شهرداری هم بحث داریم. تا سال گذشته هادی بلوری کاپیتان این تیم بود که بیشترین سابقه و اتفاقا افتخارآفرینی را در این تیم دارد. امسال یکباره امین سوهانیان کاپیتان اول شهرداری انتخاب می‌شود، در صورتی که همین سوهانیان پارسال و در حضور بلوری کاپیتان دوم تیم بود. جالب‌تر اینکه حسین کاظمی که امسال به جمع شهرداری‌چی‌ها پیوسته انتخاب بعدی شهرداری همدان است، در صورتی که پیشتر مشاهده کرده بودیم در غیاب هادی بلوری و یا احتمالا امین سوهانیان، کاظم صالحی بازیکن تکنیکی و خوش‌اخلاق شهرداری بازوبند را به بازو می‌بندد.

در ماجرای انتخاب اسپانسر هم داستان به همین بوق‌وکرناها ختم می‌شود. شهرداری‌چی‌ها سال گذشته یکی از روزنامه‌های همدان را به عنوان اسپانسر معرفی کردند و امسال هم پیش از اینکه اسپانسر تعیین شود، در فضای مجازی چنان در بوق‌وکرنا می‌کنند که گویا اسپانسر مالی می‌خواهد صفر تا صد مشکلات تیم را حل کند، غافل از اینکه خرید آب معدنی و امثالهم، می‌شود اسپانسری برای این تیم.

موضوع جالب اینجاست که در تیم امسال احمد جمشیدیان خبری از این سروصداها نیست و نکته دقیقا همین‌جاست. اینکه پاس با یک مربی محبوب و بدون سروصدا پیش می‌رود و شهرداری که به خیال خود با این بازی‌های به ظاهر رسانه‌ای به سرمنزل مقصود می‌رسد، تخته‌گاز در جاده حاشیه می‌تازد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی