گرانی میوه تعزیرات را به میدان میوه و تره بار همدان کشاند

به گزارش عصر همدان، به دنبال اعلام نارضایتی استاندار همدان از قیمت میوه در سطح عرضه، کارشناسان تعزیرات حکومتی نظارت خود بر میدان میوه و تره بار را جدی تر کردند.

وضعیت نابسامان میدان بار همدان موجب شد مدیرکل تعزیرات حکومتی به همراه تیمی از این مجوعه به صورت نامحسوس از میدان میوه و تره بار بازدیدی داشته باشند.

در این بازرسی مسائلی نظیر بی توجهی به خالص فروشی، تخلفات بهداشتی و دریافت عوارض غیرمجاز مشاهده و برای بررسی بیشتر، پرونده ای به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال در تعزیرات استان تشکیل شد.

همچنین نتایج بررسی ها گویای این بود که میوه پیش از رسیدن به دست مغازه دار، در میدان میوه و تره بار همدان چند دست می چرخد.

پس از این بازدد سرزده، نشستی با مسئولان میوه و تره بار همدان در تعزیرات حکومتی تشکیل و به گفته مدیرکل این نهاد قضایی، ضرب العجل یک هفته ای برای رفع نابسامانی ها به این وضعیت تعیین شد.

علیرضا حسن پور در اینباره گفت: وجود دلال و واسطه های متعدد در میدان بار یکی از عوامل گرانی میوه در همدان است.

وی ادامه داد: همچنین برخی افراد بدون مجوز در میدان بار فعالیت دارند و عده ای هم با دستکاری دستگاه توزین کم فروشی می کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: برای استاندارد کردن دستگاه توزین تفاهم نامه ای با اداره کل استاندارد همدان منعقد شده است.

حسن پور درباره نتیجه نشست با مدیران میدان بار همدان گفت: آنها متعهد به مناسب کردن یکسری شرایط ظرف یک هفته شدند.

وی ایجاد نظم و انضباط در داخل میدان بار، حذف واسطه ها، بهبود وضعیت بهداشتی و صدور فاکتور قانونی را از جمله این تعهدات دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: جریمه ای برای مدیریت مجموعه به علت وضعیت بهداشتی، فعالیت دلال ها و نقش آن در گرانی میوه در نظر گرفته شده اما هنوز قطعی نشده است.

حسن پور اظهار داشت: صادر نکردن فاکتور یا تخلف در صدور آن از دیگر موارد تخلف است که برای رفع این مشکل همه واحدهای موجود در میدان بار رصد می شوند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی