تذکر لسانی و عملی جزو خصوصیات شهیدمدنی بود/ ضعف تذکر لسانی در جامعه

به گزارش عصر همدان حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی در مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی(ره) با بیان روایتی از حضرت علی(ع) اظهار کرد: مردم سه دسته‌اند دسته اول  عالم هستند که علم را در مسیر رضای خدا نشر می‌دهند چراکه هیچ نردبانی از این کاملتر نیست.

وی ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که در حال یادگیری و افزایش علم هستند به فرموده امام علی(ع) کسانی که به علم کامل نرسیدند اما به فکر کامل کردن خودش است امید نجات و هدایت دارند.

نماینده ولی فقیه در زنجان در خصوص گروه سوم گفت: کسانی هستند که مثل تخته سبکبالی به هر طرف می‌روند و مسیر درست را نمی‌روند چراکه این افراد پوک و توخالی هستند و از نور علم بهره نبردند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ سال از شهادت شهیدمدنی می‌گذرد اما یاد ایشان به دلیل خلوص نیت و صفای باطن همچنان در یادها باقیست، بیان کرد: این افراد مصداق عالمانی هستند که نور آنها در گذران زمان همچنان باقیست.

خاتمی در خصوص فلسفه قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: این قیام بزرگ و تاریخی هر روز بیشتر از گذشته در حال بصیرت‌افزایی و ارائه درس دشمن‌شناسی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف در جامعه لازم و ضروری است، بالاترین منکرها را حکومت ظالم و بالاترین معروف‌ها را حکومت صالح دانست و در ادامه گفت: وقتی تذکر لسانی در جامعه رواج یابد به وظیفه همگانی در حکومت اسلامی انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در زنجان ادامه داد: متاسفانه در تذکر لسانی در جامعه شاهد برخی کوتاهی‌ها هستیم، اگر پس از انقلاب اسلامی به امر به معروف خود ادامه می‌دادیم وضعیت جامعه اینگونه نبود.

وی در خصوص مباحث دینی و معنوی نسل آینده اظهار کرد: براساس روایات ائمه اطها(ع) بی‌توجهی به تربیت نسل آینده توسط پدر و مادر منجر به بیزاری این بزرگان می‌شود.

خاتمی در زمینه شخصیت آیت‌الله مدنی گفت: ایشان همیشه در حال تذکر لسانی و عملی بودند و اخلاق خوش و صبر و بردباری از ویژگی‌های شخصیتی بارزشان بود.

وی با بیان اینکه شهیدمدنی عالمی بردبار بود و علم آمیخته با معرفت و آگاهی از خصوصیات ایشان به شمار می‌رفت، به بیان خاطراتی از شهیدمدنی پرداخت و گفت: در برابر تندی افراد با دلایل منطقی و با حالت تواضع و فروتنی رفتار می‌کردند و به واقع در عمل معلم اخلاق بودند.

نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره اینکه وقتی جهت علم در مسیر حق حرکت کند نام و یاد عالم همیشه باقیست، بیان کرد: ایشان در قنوت همیشه آرزوی شهادت داشتند و در زمان حیات به او بشارت شهادت داده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی