اقتصاد لیبرالی جان آموزش وپرورش را گرفته است/ خون مردم را نمی‌توان خصوصی سازی کرد

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح امروز در جمع کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت اساس هر پیشرفت و ارتقای کشور است، توسعه جوامع بستگی به میزان توجه به نظام تعلیم و تربیت آن کشور دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام تعلیم و تربیت فرمودند در آموزش و پرورش دو مولفه را در صرفه‌جویی‌ها محاسبه نکنید، یکی نیروی انسانی و دیگری پول که اگر در اینها محاسبه‌گری بی‌فایده شود، سقوط آموزش و پرورش رقم خورده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: لغزش در جایی است که در زمینه نیروی انسانی، درست برنامه‌ریزی نشده و نگاه رشدی و اعتلایی نداشته باشیم، سرمایه مادی و پول هم هرچه به پای سیستم تعلیم و تربیت بریزیم قطعاً بهره‌برداری چند برابری خواهیم داشت.

وی افزود،اضافه کرد: یکی از شاهرگ‌های اساسی سند تحول بنیادین نیروی انسانی در تعلیم و تربیت است که باید مبنا و اساس همه فعالیت‌ها در این سیستم قرار گیرد.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: در طول چهل سال گذشته اقتصاد لیبرالی در کشور ما ارزش‌ها و خط اصیل انقلاب را به گروگان گرفته است، ما طرفدار عدالت هستیم، اما نگاه لیبرالی اجازه اجرای عدالت را نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: اقتصاد لیبرالی می‌گوید من اگر حقوق نجومی بگیرم حق من است، تفکر لیبرالی است که می‌گوید هنگام انتخابات باید، هر آنچه می‌خواهد هزینه کند تا به هدف برسد، در این نوع نگاه هدف وسیله را توجیه می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: این تفکر خون شهدا را به گروگان گرفته، مردم را عصبانی کرده، مقدسات ما را مورد هجمه قرار داده است به طوری که متاسفانه جریانی وجود دارد که سعی می‌کند طوری هدایت کنند که تفکر لیبرالی داشته باشند.

وی اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت در چنبره اقتصاد لیبرالی به حاشیه رفته و هر سال بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال قبل کمتر شده است.

حاجی بابایی بیان کرد: اقتصاد لیبرالی به دنبال خارج کردن آموزش و پرورش از ریل خدمات دولتی و نگاه عدالت محور قانون اساسی و هدایت به سوی خصوصی‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت خون در جریان رگ‌های مردم است، خون مردم را نمی‌توان خصوصی کرد، سند تحول بنیادین یعنی حق همه مردم است که از عدالت آموزشی برخوردار شوند، یعنی حق همه کودکان و نوجوانان است که از آموزش رایگان استفاده کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه خصوصی‌سازی سم تعلیم و تربیت است، گفت: در زمان مسؤولیت آموزش و پرورش تحت فشار بودیم و سعی می‌کردند القاء کنند در هر سال ۵ درصد بودجه آموزش و پرورش از طریق خصوصی‌سازی پیش ‌بینی تامین شود، اما مقاومت کردیم و مخالفت رهبری با خصوصی‌سازی آموزش و پرورش مهر تأیید مقاومت‌های ما شد.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین محل تلاقی همه ابعاد تربیتی، تربیت جامع و همه جانبه یک انسان است، در این سند دانشگاه فرهنگیان، قلب سند تحول بنیادین است.

حاجی بابایی ادامه داد: باید نیرو فقط از دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم تعلیم و تربیت شود، در سند تحول بنیادین در مقوله رتبه‌بندی طی ۱۰ سال، باید معلم ابتدایی بدون مدرک تخصصی نداشته باشیم.

وی افزود،: رتبه بندی جان حرکت تحول آفرین برای معلمان است، در این نوع نگاه معلمان هیأت علمی مدارس هستند که باید مبنای تحول شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه راهکار اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان همراه با مهندسی نیروی انسانی راهگشاترین راه برای آموزش و پرورش است، گفت: در آموزش و پرورش و تربیت معلم ۷۰ درصد مهارت و ۳۰ درصد تئوری و مبانی نظری است در حالی که در دانشگاه‌ها این معادله عکس است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌ای کردن سیستم آموزش و پرورش و مجتمع‌های آموزشی شهری و روستایی یکی از روش‌های به روز اطلاع‌رسانی است، با این سیستم دسترسی به روش تدریس‌ها و آخرین یافته‌های علمی در حوزه تدریس بروز تسهیل یابد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کسی که دلسوز آموزش و پرورش است باید تمام قد از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دفاع و آن را اجرایی کند، تصریح کرد: کسی که به سند ایمان دارد، باید به مبانی نظری ۶۰۰ صفحه‌ای آن را نیز اشراف داشته باشد، چرا که پشتوانه علمی این مبانی نظری صدها پژوهش و فراتحلیل بیش از ۶ نفر از صاحب‌نظران برجسته تعلیم و تربیت کشور است.

وی در پایان اظهار کرد: آموزش و پرورش، مشکلات و مسائل آن را روزانه شخصاٌ و در فراکسیون فرهنگیان رصد می‌کنم و مشکلات آن را بررسی و با اعتقاد به همراهی و تلاش در راه حل مشکلات سعی می‌کنم از تجارب و اندوخته‌ها و سایر ظرفیت‌های قانونگذاری به این سیستم کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی