دفاع مقدس سبب تقویت مفاهیم ارزشی و انقلابی در کشور شد

به گزارش عصر همدان، سردار مهدی ظفری ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با بیان اینکه همواره ما خود را سرباز نظام می‌دانیم، اظهار کرد: دفاع مقدس ما نشان از ایستادگی مردانی است که در سخت‌ترین شرایط در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه همه تحولات در کشور برگرفته از دفاع مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: دفاع مقدس توانست مفاهیم ارزشی و انقلابی را در کشور جاری و ساری کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان  با بیان اینکه هر ساله گرد یکدیگر می‌آییم تا خاطرات و ایستادگی مردان خدا را ا را مشق کنیم، عنوان کرد: امسال دفاع مقدس متقارن با ماه محرم است و این موضوع را باید به فال نیک گرفت چراکه دفاع مقدس ما برگرفته از مکتب عاشوراست.

وی با اشاره به اینکه در سال ۶۵ در چنین روزی حماسه‌ای بزرگ توسط رزمندگان همدان در جزیره مجنون شکل گرفت، یادآور شد: دشمن در جزیره جنوبی و ضلع شمالی نفوذ کرده بود و رزمندگان همدانی در مقابل حرکات مرموزانه دشمن مقابله کردند.

ظفری با بیان اینکه پذیرش چنین شرایطی از طرف رزمندگان همدانی یک ریسک بود، افزود: این حرکت عظیم همراه با مجاهدت کار سنگینی بود که از عهده کمتر کسی برمی‎آمد و خاصیت رزمندگان همدانی در این بود که در این منطقه نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه باید در معرفی شهدا و مقاومت با جدیت نقش ایفا کنیم، تصریح کرد: استان همدان هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن نقش‌آفرینی‌های بزرگی را از خود نشان داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان  با اشاره به اینکه بزرگداشت دفاع مقدس از آن جهت اهمیت دارد که امروز دشمن جامعه دچار آشفتگی روانی کرده است، ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی می‌تواند در جامعه وحدت‌آفرین باشد.‌

وی با بیان اینکه با بیان حقایق راهبردی باشد و از نگاه سازمانی صرفنظر کنیم، بیان کرد: باید به گفته‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و در شرایط بحرانی همه اعضا و گروه‌ها را برای ایستادگی در مقابل دشمن بسیج کنیم.

ظفری با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه جامعه است و همه در آن نقش دارند، تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در همدان خیلی از سازمان‌ها و ادارات از برنامه‌ها جلوتر بودند اما باید بیشتر ورود کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید هر چه زودتر برنامه‌ها از طرف دستگاه‌ها به شکل منظم به دبیرخانه ارسال شود، گفت: انتظار داریم تا این موضوع به شکل ویژه در دستور کار قرار بگیرد تا کار به شکل منسجم دنبال شود.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه قرار بر این است مستندات و اقدامات سایر دستگاه‌ها در پایان در یک فصلنامه و یا گاهنامه به چاپ برسد، خاطرشنان کرد: امسال باید در برنامه‌های هفته دفاع مقدس تنوع ایجاد کنیم چراکه مردم از تماشای برنامه‌های تکراری خسته می‌‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی