اجرای ۳۲ برنامه محوری در هفته دفاع مقدس/ ۳۱ شهریو، بازدید از باغ‌موزه رایگان است

به گزارش عصر همدان خلیل الهی‌تبار ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با بیان اینکه ما باید کربلایی باشیم تا بتوانیم کربلا را زیارت کنیم، اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم را باید به شکل ویژه به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال با عنوان «ما توانستیم» نامگذاری شده است، افزود: این مهم باید در برنامه‌ها گنجانده شود هر چند که بخشنامه‌ها به ادارات و دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

رئیس باغ‌موزه دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه سه سال است برنامه‌های هفته دفاع مقدس از هفت روز به هشت روز افزایش یافته است، عنوان کرد: امسال ۳۲ برنامه محوری پیش‌بینی شده که در شهرها و روستاها به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه روز ۳۱ شهریور مصادف با سوم عاشورا است، بیان کرد: همزمان با این روز «زنگ مقاومت» به مناسبت بازگشایی مدارس در سراسر مدارس استان نواخته می‌شود.

الهی‌تبار برپایی نمایشگاه عکس ویژه هفته دفاع مقدس، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و رونمایی از مجموعه کتاب‌ها را بخشی از اقدامات برشمرد و تصریح کرد: همزمان در این ایام از مستندات ساخته شده صدا و سیما در بخش فیلم در خصوص شهدای مدافع حرم همدان رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بازدید از باغ موزه در روز ۳۱ شهریورماه رایگان خواهد بود، افزود: تلاش شده تا در این ایام از ظرفیت‌های فضای مجازی بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

رئیس باغ‌موزه دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه تأکید شده تا در هیات‌های حسینی در کنار خواندن روضه سیدالشهدا به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اشاره شود، خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت مراسم هفته دفاع مقدس در استان با مسؤولیت استاندار و دبیری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که با عضویت سازمان‌ها، نهادها و ادارات و یگان‌های نظامی و انتظامی ذیربط در استان راهبری می‌شود.

وی رژه و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی کشور، تقدیر از سربازان، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل و توجه به نقش جوانان در بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری و پیشبرد اهداف علمی، اقتصادی کشور، تبیین نقش محوری مردم تحت ولایت مطلقه فقیه در به ثمر رساندن پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای عظیم آن را از جمله اهداف و سیاست‌های راهبردی و اجرایی در این هفته عنوان کرد.

الهی‌تبار دوران دفاع مقدس را آئینه‌ تمام نمای اهداف و دستاوردهای عظیم مردمی در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس زمینه بروز و ظهور حرکتی ماندگار، جامع و کارآمد در برقراری حکومت مردم‌سالار با حفظ استقلال در عرصه‌های بین‌المللی و مقابله با استکبار شد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و به تبع آن دوران دفاع مقدس با اصولی بنیادی و ریشه‌ای، به دور از هر گونه شعار زدگی و با تکیه بر قانون الهی که توجه به وحدت و پیروی از ولایت فقیه را در باورها نهادینه ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی