آیت الله شهید مدنی نمونه بارز ذوب در ولایت بود

به گزارش عصر همدان،  حجت الاسلام علی خاتمی شب گذشته در آیین بزرگداشت شهید محراب آیت الله مدنی که در مسجد مهدیه همدان برگزار شد افزود: مردم حق شناس و قدرشناس همدان بیش از سایر شهرها به شهید مدنی ارادت دارند که این بزرگی ناشی از خدمات ارزنده این شهید بزرگوار است.
وی با اشاره به اینکه شهید مدنی به عنوان یک عالم ربانی نامش در تاریخ ماندگار خواهد بود اظهار داشت: عالمان ربانی علمشان هدف دار است یعنی برای رضای خدا یاد می گیرند، برای رضای خدا عمل می کنند و برای رضای خدا یاد می دهند، اینها همه اعمالشان برای خداست.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی هایی که عالم ربانی دارد مهرش برای خدا و قهرش برای خداست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه سه سال در جوار شهید مدنی به انقلاب خدمت کردم خاطر نشان کرد: در این مدت کوچکترین کراهتی از ایشان ندیدم و همواره مطیع امر امام خمینی (ره) بودند.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: یکی از دعاهای همیشگی آیت الله مدنی این بود که خدایا هر بلایی که امام را تهدید می کند به سمت من نازل بفرما که در نهایت نیز به آرزوی دیرینش یعنی شهادت رسید.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم همدان افتخار انقلاب هستند عنوان کرد: سردار شهید حاج حسین همدانی از خادمین انقلاب و افتخار همدان است.
امام جمعه زنجان اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته انقلاب ۴۰ برابر قدرتمندتر شده است و دشمنان بدانند جانشین امام راحل همچون کوه پشت این انقلاب ایستاده است.
پیش از سخنرانی آیت الله علی خاتمی، محمد علی همایونی از یاران شهید مدنی خاطراتی را از این شهید محراب برای حاضران بیان کردند.
آیت الله میراسدالله مدنی امام جمعه تبریز بود که در ۲۱ شهریور ۱۳۶۰ حین اقامهٔ نماز، در حمله تروریستی منافقین به شهادت رسید از او در ایران با عنوان «دومین شهید محراب انقلاب اسلامی» یاد می شود.
وی پیش از انقلاب و مدتی پس از انقلاب در همدان ساکن و امام جمعه این شهر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی