پرچم ولایت کشور را سرافراز می‌کند/ هر پرچمی جز ولایت دنبال منفعت خود است/ دشمن دنبال ایجاد انشقاق است

به  گزارش عصر همدان،‌ آیت‌الله سیداحمد خاتمی شب گذشته در یادواره شهدای مسجد اعظم همدان با بیان اینکه در مجلس شهدا باید چشم سر را بست و چشم دل را باز کرد تا روح این بزرگان را حاضر و ناظر دید، اظهار کرد: مجلس شهدا مجلس هدفمندی است که باید هدف آن را شناخت و در مسیر آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه هر کس وارد این مجلس می‌شود زبان قال و حال او بیعت با شهداست، گفت: آرمان شهدا زنده کردن فرهنگ بندگی خدا و خروج از یوغ استکبار بود که قرآن کریم در سوره یاسین به این موضوع اشاره کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بندگی خدا گاه در حوزه فردی است که در سیر و سلوک شخصی خلاصه می‌شود، ادامه داد: گاهی این بندگی در ارتباط با خانه و خانواده است یعنی عطر معنویت در این مکان مقدس جاری و ساری باشد.

وی جلوه دیگر بندگی خداوند را در عرصه اجتماعی و ایجاد تحول مطلوب در آن دانست و تأکید کرد: یک جلوه دیگر بندگی خداوند متعال در عرصه سیاسی خود را نشان می‌دهد که تشکیل حکومت دینی و سالم‌سازی افراد و محیط را به دنبال دارد.

خاتمی با بیان اینکه قبل از انقلاب یک مرکز اسلامی هامبورگ در آمریکا فعال بود در صورتی که در حال حاضر ۲۵۰ حوزه علمیه در چهار قاره ایجاد شده است، ادامه داد: حکومت دینی بستر عبادت و بندگی خداوند بزرگ در عرصه‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به حیات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن گفت: به فرموده امام خمینی(ره) «حفظ نظام اسلامی، اوجب واجبات است»، باید این امانت شهدا را که بر دوش مردم و البته مسوولان است را پاس بداریم.

امام جمعه موقت تهران گره‌گشایی از کار مردم و خدمت‌رسانی به آنها را اصلی اساسی برشمرد و با بیان اینکه مردم سرمایه کشور هستند، تأکید کرد: مسوولان باید رضایت مردم را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم باشند، نظام اسلامی هست و اگر نباشند نظام اسلامی هم نخواهد بود، افزود: مردم نظام را در قامت مسوولان می‌بینند بنابراین باید عملکرد مسوولان درست و در راستای خدمت به مردم باشد.

خاتمی ولایتمداری را وظیفه اصلی مردم دانست و با بیان اینکه سلام و درود خدا بر مردم که در این عرصه سنگ تمام گذاشتند، افزود: خدا به مردم ایران برای این همه ولایتمداری خیر دهد، پروردگار بزرگ نیز در پاسخ به این رفتار دینی، ۴۰ سال این انقلاب را برای مردم حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه خیمه ولایت باعث شد انقلاب اسلامی مانند سروی سرافراز روی پای خود بایستد، تأکید کرد: انشاءالله این انقلاب به انقلاب مهدی موعود وصل شود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به جوانان گفت: در این ۴۰ سال پرچم‌های بسیاری در کشور بلند شد اما تنها پرچمی که سرافراز ماند پرچم ولایت است، زیرا پرچم‌های دیگر غیر از آن دنبال منافع خود هستند نه منافع مردم، بنابراین ما هیچ یک از شما را به سوی هیچ حزبی دعوت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری یک بسته کامل است و باید به تمام این موارد توجه شود، گفت: ایشان فرمودند من خودم اهل انتقادم اما در کنار نقاط ضعف باید نقاط قوت هم دیده شود، بنابراین در کنار انتقاد از مسوولان باید عملکرد خوب آنها را دید و گفت.

خاتمی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد مشکلات کشور را به رهبری ربط دهد، افزود: این در حالی است که هرجا مردم و مسوولان مطیع رهبری بودند با موفقیت مواجه شدند و هرجا تبعیت نکردند ضرر دیدند.

وی از دیدگاه مدبرانه مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی سخن گفت و با اشاره به اینکه نمی‌گویم در این رابطه کار نشد، اما آن طور که باید نبود، اظهار کرد: اگر در این حوزه به درستی کار می‌کردیم با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه علیرغم القای برخی ما در شرایط بحران قرار نداریم و این مشکلات با تدبیر، وحدت و صبر حل‌شدنی است، خاطرنشان کرد: در تاریخ ایران هیچ گاه چنین فرصتی نبوده که دین در کشور حاکم باشد و باید این فرصت را قدر دانست.

وی از وجود آزادی بیان در کشور سخن به میان آورد و گفت: آزادی بیان با براندازی فرق دارد، در هیچ جای دنیا هیچ حکومتی حتی آنها که ادعای دموکراسی را دارند، اجازه براندازی را نمی‌دهند.

خاتمی با اشاره به امنیت موجود در کشور با وجود ناامنی در منطقه اظهار کرد: دنیای کفر دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است و از هر ترفندی برای این کار استفاده می‌کند، با این وجود مردم ما در امنیت زندگی می‌کنند که باید قدر این نعمت بزرگ را دانست.

وی استقرار حکومت دینی را نیازمند صرف هزینه دانست و با بیان اینکه مردم در هشت سال دفاع مقدس این هزینه را پرداخت کردند، گفت: دشمن این روزها هم دنبال اعمال فشار اقتصادی و ایجاد ناامیدی در کشور است که باید مراقب بود و بصیر.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برنامه‌ریزی مسوولان برای عبور از این گردنه و صبر و تقوا را اصلی اساسی دانست و گفت: نباید طوری رفتار کنیم که دشمنان سوار بر موج مشکلات شوند.

وی وحدت و انسجام را نیاز هر روز جامعه اسلامی خواند و با بیان اینکه این روزها بر این موضوع تأکید بیشتری داریم، تصریح کرد: دشمن از کمترین تفرقه می‌خواهد بیشترین استفاده را ببرد که باید مراقب بود.

خاتمی کشمکش را باعث سستی در کار دانست و گفت: خوش‌ترین خبر برای بیگانگان تفرقه داخلی است، یادمان نرود دشمن با تمام وجود دنبال ایجاد انشقاق است پس باید هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت، محور می‌خواهد که در زمان ما محور این وحدت حول ولایت فقیه است، ادامه داد: برخی فکر می‌کنند محور وحدت یعنی فقط تحقق حرف آنها؛ در صورتی که وحدت به معنای حرکت زیر پرچم ولایت است.

یکی از رزمندگان دفاع مقدس نیز با بیان اینکه همدان معروف به دارالمومنین و دارالمجاهدین است، اظهار کرد: مردم این دیار در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی بیش از ۸ هزار شهید تقدیم دین مبین اسلام کرده‌اند.

سعید بیات با اشاره به اینکه فرماندهان بزرگی چون شهیدهمدانی و شهیدچیت‌سازیان در این دیار زیسته‌اند، گفت: ما دشمنی دشمنان و خیانت خائنان و سستی بعضی از مسوولان را می‌بینیم اما دست از حمایت رهبری برنخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی