ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه سريعتر اجرا شود/ بی‌تدبیری در مدیریت ارز دولتی

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی روز گذشته در گردهمایی بازنشستگان و پیسکسوتان به مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه روز تکریم خانواده و بازنشستگان تشکیل شده بود، ضمن اشاره به شان نزول آیه «هل اتی» به جایگاه خانواده و بازنشستگان پرداخت و اظهار کرد: جایگاه نهاد مقدس خانواده در اسلام، جایگاه رفیعی است که در شان و قداست آن آیه «هل اتی» در توصیف یک خانواده که الگوی انسانیت است، نازل شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه خاص به بازنشستگان به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص لزوم تسریع در اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه و مکاتبه با رئیس جمهور برای صدور احکام بازنشستگان و اجرای این ماده قانونی اشاره کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به ضرورت پوشش بیمه ای کامل بازنشستگان گفت: در زمانی که در وزارت آموزش و پرورش بودم یکی از دغدغه هایم برقراری بیمه طلایی برای بازنشستگان بود.

وی ادامه داد: این موضوه چون از حیطه وظایف آموزش وپرورش خارج بود، تنها چهار ماه مسئولیت بیمه بازنشستگان توانستیم با توافق وزارت رفاه این بیمه را برقرار کنیم که در همین مدت کوتاه صدها هزار نفر از بازنشستگان پیگیر مشکلات درمان و دارو خود شدند که سالهای مدیدی به علت فشار اقتصادی نمی‌توانستند پیگیری کنند.

حاجی‌بابایی بیان داشت: باید به گونه‌ای تدبیر شود که کل مردم با اولویت بازنشستگان یک سر سوزن، مشکل بیمه نداشته باشند، حتی اگر قرار است برنامه‌ای اجرا شود که کارمندان در طول ۳۰ سال حق بیمه بازنشستگی خود را پرداخت کنند.

وی گفت: بهداشت روانی پیشکسوتان و بازنشستگان در آن است که دغدغه‌مند بیماری و درمان خود نباشند و رعایت این نکته بهبود فضای سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس به شرایط اقتصادی جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در مشکلات اقتصادی موجود، بخشی ناشی از فشارهای خارجی تحریم و اوضاع اقتصاد جهانی است، اما قسمت عمده آن به سوء مدیریت و عدم تربیت نیروهای جهادی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: انتصاب افرادی که درد مردم را نمی‌فهمند به منزله بی‌تدبیری است، اگر در کشور کسانی مسؤول شوند که درست و متعهد تربیت شده باشند از تخصص خود برای مردم استفاده می‌کنند.

حاجی‌بابایی بیان کرد: کسی که در کشور مسؤولیتی دارد یا نباید مسئولیت بگیرد یا در طول دوران فعالیت خود نباید کار اقتصادی کند.

وی ادامه داد: این به دور از تربیت است که فردی در فضای نابرابر با اشراف اطلاعاتی هم سود کلان اقتصادی به همراه داشته باشد، هم از مسؤولیت خود استفاده کند و هم فضای کسب و کار را ناامن کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد: یکی از کارهای دور از تربیت موثر، بی‌تدبیری در تخصیص ارز به کسانی است که پاسخگوی نیاز مردم نبودند.

وی با بیان اینکه این ارز در جایی صحیح هزینه نشد، یا برای واردات کالایی لوکسی که نیاز مردم نبود، هزینه شد، گفت: معتقدم بی‌تدبیری در مدیریت ارز دولتی در واگذاری و نظارت بر آن موجب بحران اقتصادی شده است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: سوال از رئیس جمهور، در مجلس با احترام و مطالبه‌گری انجام شد، حتی به خاطر اینکه دنیا بداند این یک حق و مطالبه مردمی توسط نمایندگان مجلس است، بنده به عنوان کسی که سوال از رئیس جمهور را امضا و بر انجام آن اصرار داشتم، با احترام به استقبال او رفتم، زیرا در کنار حفظ حریم باید رئیس جمهور پاسخگوی اوضاع باشد.

وی گفت: کسانی که مسؤولان را منصوب می‌کنند باید نظارت کنند افرادی را به عنوان مدیران ارشد به‌کار گمارند که پاسخگوی نیازها، اولویت‌ها و مطالبات مردم باشند با آنها زندگی کرده باشند و از میان آنها برخاسته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی