پيشنهاد کاهش عیار طلا از ۱۸ به ۹ یا ۱۴ / تعطیلی ۱۰ مغازه طلافروشی در همدان

مهدی غلامی در خصوص بی‌ثباتی قیمت طلا و سکه اظهار کرد: از چند روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار خالص با قیمتی بیش از ۳۶۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه به تناسب قیمت دلار قمیت طلا و سکه در بازار افزایش پیدا می‌کند، افزود: در این میان قیمت انس طلا هیچ تغییری نکرده است.

خرید طلای ساخته شده برای مشتری مقرون به صرفه نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه فروشنده‌ها با افزایش قیمت طلا اصلاً فروشی ندارند، یادآور شد: اینکه خریدار برای هر گرم طلای ساخته شده ۴۵۰ هزار تومان بپردازد به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه مشتری تمایلی به خرید طلای ساخته شده ندارد، عنوان کرد: در شرایط فعلی افراد تمایل به خرید سکه و طلای شکسته دارند و این به بدان جهت است که ارزش پولی آنها حفظ شود.

غلامی با بیان اینکه اغلب افرادی که اقدام به خرید طلا می‌کنند به خاطر حفظ ارزش پولی است، عنوان کرد: معتقدم در بی‌ثباتی ورود این افراد به بازار ممکن است ضررهای سنگینی را برای آنها در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا از این رقم نیز بالاتر رود زیرا در بازار طلا، سکه و ارز التهاب داریم، گفت: این موضوع فقط یک پیش‌بینی است و به هیچ عنوان قابل استناد نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان اظهار کرد: با توجه به گرانی طلا و بالا رفتن سود و اجرت، به جرات می‌توان گفت فروش مغازه‌های طلافروشی‌‌ها  که به صفر رسیده و هیچ فعالیت صنفی ندارند و فروش کاهش پیدا کرده است.

تعطیلی ۱۰ مغازه طلافروشی در همدان

وی با بیان اینکه  از ابتدای سال هشت تا ۱۰ نفر از همکاران اقدام به جمع‌آوری مغازه‌های خود کردند، تصریح کرد: اگر بازار به همین شکل باشد قطعاً تعطیلی طلافروشی‌ها بیشتر خواهد بود.

غلامی در ادامه با بیان اینکه به عنوان راهکار به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیشنهاد شده که اگر ممکن است واحدهای استاندارد طلا را به عیار پایین‌تر تقلیل دهند، ادامه داد: با توجه به گرانی طلا ما پیشنهاد عیار را از ۱۸ به ۹ یا ۱۴ پیشنهاد کردیم تا مردم بتوانند قدرت خرید داشته باشند.

وی با بیان اینکه گرفتن مصوبه برای تغییر عیار طلا خود یک پروسه طولانی‌مدت است، عنوان کرد: استاندارد طلا از سال ۶۸ به بعد ۱۸ انتخاب شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه با توجه به بالا بودن قیمت طلا قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند، گفت: مردم در چنین زمانی تمایلی به خرید طلا ندارند و در نتیجه واحدهای صنفی خرید و فروشی نداشته و بازار دچار رکود می‌شود .

قیمت طلا کاذب است

وی افزود: در شرایط کنونی گرانی قیمت سکه و طلا به موضوع گرانی قیمت دلار برمی‌گردد چراکه قیمت طلا و سکه ارتباط مستقیم با دلار دارد.

غلامی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت طلا طی چند روز اخیر به نظر می‌رسد کاذب باشد و قیمت‌ها پس از مدتی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان و افرادی که قصد خرید طلا دارند با احتیاط بیشتر اقدام به خرید طلا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی