سفالگران مقصر اصلی دپوی ضایعات در حریم لالجين/ به همکاری دستگاه‌ها نياز داريم

منصور ستوده  در خصوص وضعیت رودخانه قوری‌چای در لالجین و تلنبار ضایعات سفال و سرامیک در جوار آن اظهار کرد: شرکت آب‌منطقه‌ای بر حسب وظیفه ذاتی خود رودخانه‌ها را کنترل می‌کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های گشت و بازرسی از دو سال قبل فعال شده و دائماً در دشت‌ها مستقر هستند، گفت: این گروه‌ها در صورت مشاهده زباله یا ضایعات در جوار رودخانه‌ها نسبت به گزارش در این زمینه اقدام می‌کنند که بر این اساس گروه مهندسی رودخانه‌ شرکت آب‌منطقه‌ای مسئله دپوی ضایعات سفال و سرامیک را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه برای این مسئله تشکیل شده است، افزود: این جلسات با دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی که سفال و سرامیک زیرمجموعه این شرکت است، برگزار شده تا دپوی ضایعات در نقاط تعیین شده صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با پیمانکاری هماهنگ شده تا انباشت ضایعات که حجم آنها نیز زیاد است را ساماندهی شود و آنها را از منطقه رودخانه خارج کنند.

ستوده خروج تمام ضایعات از منطقه مدنظر را مستلزم تأمین اعتبار دانست و گفت: برای ساماندهی، باید مکانی برای دپوی مجدد این ضایعات باشد که همه این موارد پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب‌منطقه‌ای این مسئله را همراه با سایر دستگاه‌ها دنبال می‌کند، افزود: تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان در برنامه قرار دارد و بعد از اینکه مشاور نقشه‌های خود را تهیه کرد، آنها را برای ثبت به عنوان املاک آب منطقه‌ای به اداره ثبت ارجاع می‌دهیم.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه سفالگران نباید ضایعات خود را در حریم رودخانه انباشت کنند و مقصر اصلی خود آنها هستند، افزود: با این حال شرکت آب‌منطقه‌ای به همراه شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره‌کل محیط زیست پیگیر این موضوع هستند تا مشکل حل و فصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی