امنيت بالای سرمايه‌‌گذاری در همدان

به گزارش عصر همدان،  محمدناصر نیکبخت امروز در اجلاس همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ اظهار کرد: فرصت تاریخی و گردشگری همدان باعث شده این شهر میزان دو رویداد بزرگ و جهانی گردشگری در کشور شود.

وی برگزاری اجلاس «همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی» و اجلاس جهانگردی گردشگری در همدان در سال ۲۰۱۸ را نشان از ظرفیت‌های بالای همدان دانست.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان ۱٫۲ درصد از وسعت و ۲٫۳ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در قدیمی‌ترین سنگ‌نوشته عاشوری از همدان نام برده شده که نشان از مدنیت این شهر به هزاره سوم قبل از میلاد دارد.

وی از وجود یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در استان، شرایط اقلیمی این استان را چهارفصل و دارای مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی و مناطق حفاظت‌شده بسیار دانست و بزرگترین غار آبی جهانی را متعلق به این استان دانست.

نیکبخت با اشاره به مشاهیر و مفاخر بزرگی چون ابن سینا، غبار همدانی، عین‌القضات همدانی، باباطاهر و…، این شهر را پایگاه مفاخر و بزرگان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه لالجین به عنوان شهر جهانی سفال یکی دیگر از ظرفیت‌های این دیار است، گفت: شهر جهانی مبل و منبت نیز در این استان قرار دارد که دارای آثار بی‌نظیری است.

استاندار همدان با اشاره به وجود زیرساخت‌های اساسی چون آزادراه، فرودگاه و راه‌آهن اظهار کرد: این ظرفیت‌های بزرگ نشان از آن دارد که این منطقه محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

وی از امنیت بالای سرمایه‌‌گذاری در این استان سخن گفت و در ادمه افزود: تابش آفتاب در تمام فصول سال در این استان باعث شده که همدان به عنوان پایلوت تولید انرژی‌های پاک انتخاب شود.

گلایه‌ از تامین اجتماعی

نیکبخت با اشاره به وجود یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در بخش صنعتی، از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی در استان خبر داد و اظهار کرد:‌ وجود ۴۷ پروژه در بخش صنعت و معدن با قابلیت سرمایه‌گذاری ۷۷۰ میلیون یورو، ۱۲ پروژه با قابلیت سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورو، ۱۶ پروژه در بخش صنایع دستی و گردشگری با قابلیت سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیون یورو از جمله این پروژه‌هاست.

وی دو پروژه در بخش عمران شهری با سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیون یورو را از دیگر موارد دانست و گفت: در مجموع رقم سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر یک میلیارد یورو است که فهرست و مشخصات آنها موجود است.

استاندار همدان با اشاره به وجود مراکز علمی قوی در استان و وجود ۲۵۰ رشته تحصیلی، این استان را یکی از قطب‌های علمی کشور عنوان کرد.

وی از معاون اول رئیس جمهور خواست دستور احداث هتل هما را در استان دهد و گفت: متأسفانه علیرغم وعده سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۴ در این خصوص اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

نیکبخت در پایان سخنانش با بیان اینکه امیدواریم این اجلاس بستر سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را مهیا کند، از آمادگی استان برای ایجاد تبادلات در زمینه گردشگری، عمرانی و اقتصادی با کشورهای آسیایی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی