۲۴ ساعتِ پرفروغ ورزشکاران همدانی در جاکارتا

به گزارش عصر همدان، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در پالمبانگ و جاکارتا در حال برگزاری است. روز گذشته همزمان با عید سعید قربان نخستین مدال همدانی‌ها در این رویداد صید شد و امروز یکم شهریور که در تقویم به نام روز همدان ثبت شده است، روز پرفروغ دیگر ورزشکاران همدانی حاضر در این بازی‌ها بود تا هگمتانه‌ای‌ها سهمی موثر در موفقیت کاروان اعزامی کشورمان ایفا کنند.

روز گذشته مه‌لقا جام‌بزرگ در تفنگ سه‌وضعیت بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مدال برنز رسید و عیدی بزرگی به همدانی‌ها و مردم ایران داد.

فینال ماده سه‌وضعیت تیراندازی بازی‌های آسیایی جاکارتا در بخش زنان با حضور دو نماینده ایران برگزار شد که مه‌لقا جام‌بزرگ تیرانداز ارزنده استان همدان با رکورد ۴۴۱٫۲ در رده سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد. او اختلاف ناچیزی با نفر دوم داشت.

الهه احمدی پرچمدار کاروان ایران با امتیاز ۴۰۰٫۶ در رده هفتم ایستاد و به مدال دست نیافت.

پیش از این در مرحله مقدماتی تفنگ سه‌وضعیت الهه احمدی با امتیاز ۱۱۶۳ در رده چهارم و مه‌لقا جام‌بزرگ نیز با امتیاز ۱۱۶۲ در رده ششم ایستادند و فینالیست شده بودند.

نکته جالب اینکه مدال جام‌بزرگ اولین مدال کاروان پرشمار تیراندازی ایران در این مسابقات بود. به همین دلیل شب گذشته و بعد از اینکه مه‌لقا جام‌بزرگ اولین مدال کاروان تیراندازی کشورمان را کسب کرد مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک با برگزاری یک ضیافت در دهکده محل برگزاری مسابقات پالمبانگ از این ورزشکار مدال‌آور کشورمان تقدیر و قدردانی کردند.

در این مراسم علیزاده سرپرست کاروان ایران در پالمبانگ، دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی و سایر مسؤولان در دهکده حاضر بودند و جوایزی را نیز به او اهدا کردند.

اما امروز و در ادامه رقابت‌های روئینگ بازی‌های آسیایی، ملی‌پوشان کشورمان برای کسب مدال در مواد مختلف به آب زدند.

در روئینگ دونفره بانوان و در فینال A، مریم کریمی از همدان و پریسا احمدی به رقابت با حریفان پرداختند. تیم روئینگ کشورمان در این ماده در مصاف با حریفانی از قزاقستان، چین، هند، کره‌جنوبی و ژاپن با ثبت زمان ۷:۳۵٫۴۵ در رده سوم قرار گرفت و برنزی شد. در این ماده چین و کره اول و دوم شدند.

نکته جالب اینکه این مدال هم نخستین مدال قایقرانی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بود.

همچنین امروز روئینگ چهارنفره بانوان کشورمان برای کسب مدال به آب زد.

تیم ملی ایران با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی‌پارسا از همدان و نازنین رحمانی در فینال A به رقابت پرداخت.

ملی‌پوشان کشورمان در این ماده با حریفانی از اندونزی، تایلند، ویتنام، کره‌جنوبی و چین‌تایپه به رقابت پرداختند و با ثبت زمان ۷:۰۴٫۳۸ در رده دوم قرار گرفتند. ایران با این نتیجه به مدال نقره دست یافت.

در این ماده مریم کرمی به دلیل حضور در رقابت دونفره سنگین وزن نتوانست روی سکوی اهدای مدال حاضر شود.

اما اوج کار همدانی‌ها، امروز به ووشو و کسب مدال نقره فرود ظفری بازمی‌گشت. جایی که در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم این قهرمان ارزنده که پیش از این تنها در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی حاضر شده بود، پس از شکست حریفان خود به فینال بازی‌های آسیایی راه یافت.

ظفری در فینال به مصاف «لی‌منگ فان» نماینده چین رفت. این دیدار در راند اول به سود نماینده چین به پایان رسید. راند دوم این دیدار حساس هم به سود نماینده چین اعلام شد تا ظفری به مدال ارزشمند نقره دست پیدا کند.

مدالم را تقدیم رهبری می‌کنم

ظفری پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی، گفت: از جانم مایه گذاشتم اما نتوانستم مدال طلا را بگیرم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در این چندماهه شب تا صبح تمرین کردم تا طلایم را به رهبری تقدیم کنم. این آرزوی من بود اما نمی‌دانم این نقره، ارزش هدیه به رهبری را دارد یا نه.

ظفری در پایان گفت: خیلی ناراحتم که طلا نگرفتم، امیدوارم در مسابقات بعدی طلایی شوم. شرمنده مردم شدم ولی در آینده جبران خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی