عمان، ترکمنستان و چین در نمایشگاه صنایع‌دستی همدان/ ۱۶۰ غرفه پذیرای هنرمندان

علیرضا قاسمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در همدان اظهار کرد: این نمایشگاه فردا ۳۰ مردادماه آغاز و تا ۳ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان دایر است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی با حضور شرکت کنندگانی از ۳۱ استان برگزار می‌شود، افزود: صنایع‌دستی سه کشور عمان، ترکمنستان و چین نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه این نمایشگاه متشکل از ۱۶۰ غرفه است، بیان کرد: برخی از رشته‌های صنایع‌دستی نیز هنر خود را به صورت ورک‌شاپ عرضه خواهند کرد.

وی از افتتاح این نمایشگاه با حضور معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: شهرهای جهانی صنایع‌دستی لالجین همدان، تبریز، اصفهان و مشهد به علاوه شهرهای ملی منبت ملایر و شهر ملی فرش گنبدکاووس گلستان نیز غرفه‌های ویژه‌ای دارند.

قاسمی بیان کرد: با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸، تلاش بر این بود که نمایشگاه شهرهای جهانی صنایع‌دستی نیز در استان برگزار شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه در کنار رویداد «همدان ۲۰۱۸» را عرضه و معرفی صنایع‌دستی استان دانست و گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه، هر روز بعدازظهر موسیقی زنده محلی سایر استان‌ها نیز اجرا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی