قرائت دعای عرفه در ۲۵۰ مسجد همدان

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی با بیان اینکه هفته ولایت از مهمترین فرصت‌های تبلیغی به شمار می‌رود، اظهار کرد: تبیین فضیلت این ایام و آشنایی با فضائل آن از جمله اولویت‌های تبلیغی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه ایام ذی‌الحجه تأثیر بسزایی در خودسازی افراد دارد، افزود: بزرگداشت مناسبت‌های این ایام یکی از ضرورت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری دعای روز عرفه در سطح استان بیان کرد: دعای روز عرفه در ۲۵۰ مسجد همراه با تحلیل فلسفه عرفه به صورت محله‌محور در سطح استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روز عرفه به معنای از خودگذشتن و نزدیک شدن به لقاء الی‌الله است، یادآور شد: خداوند در این روز سفره احسان خود را گسترانیده و فرصت توبه و بازگشت را به بندگان خود عطا کرده است.
دشتکی از برگزاری بیش از ۷ هزار برنامه فرهنگی و مذهبی در شهر و روستاهای همدان در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: جشن‌های ازدواج با محوریت زندگی علوی، مراسم سخنرانی، ادعیه‌خوانی و مولودی‌خوانی همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۹۵۰ مبلغ بومی و غیربومی برنامه‌های هفته ولایت را پوشش می‌دهند، ادامه داد: تبیین جایگاه و نقش امامت و ولایت در نظام اسلامی و نقش ولایت در سعادت مالی و معنوی و مبارزه با سبک زندگی غربی از مهمترین اولویت‌های تبلیغی خواهد بود.
دشتکی از برگزاری نماز عید قربان در تمام مصلاهای نماز جمعه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداختن به سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ارتقاء سلامت اجتماعی و تبیین روابط صحیح همسران و والدین با فرزندان در دهه امامت مورد توجه قرار می‌گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان یادآور شد: قربانی کردن برای کسانی‌که محرم شده‌اند، واجب است و کسانی‌که توانایی خرید گوسفند را ندارند نفس درون خود را قربانی کنند تا در جامعه ما سبک زندگی توحیدی استمرار داشته باشد.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی