پوستر روز جهانی «عکاس» در همدان رونمایی شد

به گزارش عصر همدان، در تقویم میلادی ۱۹ آگوست را «روز جهانی عکاسی» نامیده‌اند و این تاریخ در کشور مصادف با ۲۸ مردادماه است. علت این نام‌گذاری به سال ۱۸۳۹ بازمی‌گردد که دولت فرانسه تصمیم گرفت در یک گردهمایی بزرگ در پاریس «عکاسی» را به عنوان یک فن و هنر به مردم جهان معرفی کند.

اختصاص یک روز به عکاسان فرصتی را فراهم می‌کند تا عکاسان گرد هم جمع شده و به بیان مشکلات و فرصت‌های پیش‌رو بپردازند.

عبدالرحمن رأفتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چند سال است انجمن عکاسان همدان کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: امروزه عکاسی به عنوان هنر و صنعت معروف شده است.

فعالیت ۲۵۰۰ عکاس در همدان

نماینده عکاسان همدان با بیان اینکه حرفه عکاسی از حوزه صرف هنری خارج شده است، گفت: در همدان ۲هزار و ۵۰۰ عکاس آزاد شناسایی شده که در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد تا انجمن عکاسی در همدان تشکیل شود، افزود: با چنین رویکردی هر طیف می‌تواند نماینده‌ای داشته باشد.

رافتی با بیان اینکه انجمن عکاسی همدان ۱۲ عضو مؤسس دارد و در همین راستا کمیته‌های مختلف تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: یکی از اهداف این انجمن برگزاری سمینارهای مختلف است.

در ادامه دبیر بزرگداشت روز جهانی عکاسی در همدان با بیان اینکه جامعه عکاسی در همدان نسبت به گذشته بزرگ شده است، اظهار کرد: انجمن عکاسی از اسفندماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است و مراحل ثبت آن به صورت ملی در حال انجام است.

مهدی شریفی با بیان اینکه امسال در روز جهانی عکاسی از چند نفر متخصص تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید، افزود: به دلیل تقارن ۲۸ مرداد با شهادت امام محمدباقر(ع)، این مراسم در همدان با یک روز تأخیر و ۲۹ مردادماه در تالار فجر ساعت ۱۷ با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

عکاسان استان نیازمند حمایت مسؤولان هستند

وی با اشاره به اینکه از معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شده تا در این مراسم حضور داشته باشد، ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این مراسم پرداختن به دغدغه‌های عکاسی با نگاه باز است.

دبیر بزرگداشت روز جهانی عکاسی در همدان با بیان اینکه عکاسان استان نیازمند حمایت از سوی مسؤولان هستند، گفت: امسال سومین سال است که این انجمن در همدان فعالیت می‌کند و امید است هر سال بتوانیم بخشی از مشکلات این جامعه زحمت‌کش را حل کنیم.

وی نبود امنیت کاری و تجهیزات را از عمده مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: این مهم در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم از این طریق مشکلات را هر چه زودتر برطرف کنیم.

شریفی با بیان اینکه برای شروع هر کاری اختلاف سلیقه وجود دارد اما معتقدیم باید کار به سرعت دنبال شود، بیان کرد: برای برگزاری چنین روزی همه اعضا از ۶ ماه گذشته برنامه‌ریزی کردند تا کار با همه قوت دنبال شود.

در ادامه مراسم از پوستر روز جهانی عکاس در همدان رونمایی شد.

کار عکاسی با ایده عکاس مرتبط است چراکه مهم‌ترین پایه و شالوده کار یک هنرمند به خصوص در حوزه عکس ایده است. منشأ ایده از سواد است و منشا سواد هم از مطالعه است، امید با بالا رفتن سواد و مطالعه در کشور در سال‌های پیش رو شاهد تربیت افراد شاخصی در این حوزه هم در استان و هم در کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی