تب شطرنج دوباره در همدان داغ شد

به گزارش عصر همدان،‌ بعد از اتمام مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا و جشنواره سراسری کشوری در همدان، از روز گذشته پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین‌المللی ابن سینا به میزبانی هیات شطرنج استان همدان و در سالن ۶ هزار نفری انقلاب آغاز به کار کرد.

در این مسابقات ۶۹ نفر در جدول اساتید، ۲۱۲ نفر در جدول B و ۱۱۰ نفر در جدول C و جمعا ۳۹۱ نفر حضور دارند و تا دوم شهریور به مصاف هم خواهند رفت.

در این رویداد احمد علی‌بابایی رئیس هیات شطرنج استان همدان به عنوان سرپرست مسابقات و عرفان هاشمی سرداور بازی‌ها هستند.

پیکارهای شطرنج اوپن بین‌المللی ابن‌سینای همدان با حضور ۳۹۱ شطرنج‌باز داخلی و خارجی و با قضاوت ۱۵ داور شروع شده است. همچنین ۱۶ شطرنج‌باز از مجموع شرکت‌کنندگان را افراد مطرح خارجی تشکیل می‌دهند.

نکته جالب توجه درباره این رویداد اینکه همزمان با این مسابقات شاهد برگزاری رقابت‌های شطرنج در شهرهایی نظیر تهران و سیرجان هستیم که در صورت اجرا نشدن این برنامه‌ها، فرصت حضور موثرتر شطرنج‌بازان در همدان مهیا می‌شد.

البته به لحاظ آماری و به نسبت سال گذشته شاهد حضور پرشمار شطرنج‌بازان شرکت‌کننده هستیم.

احمد علی‌بابایی رئیس هیات شطرنج استان همدان اما درباره دلایل شرکت نکردن برخی چهره‌های صاحب نام شطرنج نظیر شیروف و کرنیف در این رقابت‌ها گفت: این شطرنج‌بازان مطرح جهان در تمامی مسابقات حق‌القدم دریافت می‌کنند که به دلیل افزایش قیمت دلار موفق به تامین مبلغ تعیین شده برای حضور آنها نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: با این حال شطرنج‌بازان داخلی و خارجی جدول A را اساتید برجسته تشکیل می‌دهند و در مجموع امسال مسابقات در سه جدول A، B  و C برگزار می‌شود.

علی‌بابایی از غیبت احسان قائم‌مقامی در این رقابت‌ها خبر داد و تصریح کرد: استاد بزرگ بین‌المللی شطرنج به‌دلیل مشکلات شخصی از حضور در این مسابقات انصراف داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی