۸ وزیر در معرض استیضاح/ رئیس جمهور هر هفته گزارش دهد/ ۳ هزار خانوار در همدان فاقد برق و آب هستند

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوایل که این دوره از مجلس به نمایندگی از مردم شریف همدان وارد مجلس شدم لیستی به استاندار دادم که ۲۲ پروژه ملی ما با اما و اگر روبروست برخی حذف شده بود، برخی متوقف و برخی به کندی پیش می‌رفت قرار بر این شد این پروژه‌ها به کار بیفتند.

وی گفت: قبل از حضور در وزارت ۴۲ پروژه برای همدان مصوب کرده بودم که ۲۰ مورد آن کار می‌کرد و به اتمام رسیده بود اما تعدادی بر زمین مانده بود که سعی شد در این فرصت راه بیفتد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه راه‌آهن همدان ـ ملایر مصوب مجلس ششم ذیل راه‌آهن غرب کشور متوقف مانده بود سعی شد با همکاری نمایندگان و استاندار با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار شروع شود که بعد از این همه توقف راه افتاد.

وی با اشاره به اینکه سد تالوار متوقف شده بود گفت: مشکل این بود که چون طولانی شده بود سد بالادست آن به نام سد آزاد و پایین‌دست سدی در کردستان چند سهم آب را به خود اختصاص داده و باعث می‌شد آب کافی به تالوار نرود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: برای حل مشکل باید آب را از سدهای جدید می‌آوردیم که ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر برای رسیدن به این دو سد یا تالوار نیاز بود؛ دستگاه‌های ذیربط اجازه انحراف مسیر را نمی‌دادند اما امسال موفق شدیم کلمه تالوار را حذف کرده و نام آن را آبرسانی به شهر همدان بگذاریم.

وی افزود: این آبرسانی می‌توانست از هر کجا انجام شود و به این ترتیب قرارگاه خاتم وارد شد و ۴۰ کیلومتر باقیمانده را بر عهده گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو پتروشیمی هگمتانه و ابن سینا نیاز به اتصال خط گاز اتیلن غرب کشور داشت که ۲۸ کیلومتر اجرا شده بود و طی جلسه با وزیر نفت تعهد دادند که کار انجام شود، در نهایت پذیرفتند و این دو پروژه به سمت اجرا و اتمام کار پیش می‌روند.

وی ادامه داد: بحث کلانشهر همدان با همراهی شورای شهر و استاندار با قدرت جلو برده شده تا در آینده نزدیک اقدامات اساسی در این حوزه انجام شود.

حاجی‌بابایی افزود: پروژه بیمارستان اکباتان هم متوقف بود که در دو سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شد و قول افتتاح طی امسال را دادند.

وی متذکر شد: در مورد بیمارستان امام خمینی(ره) که ردیف آن حذف شده بود امسال موفق شدیم در محل باغ میوه زمین این بیمارستان یک‌هزار تختخوابی را مجددا فعال کنیم که هفته دولت افتتاح می‌شود.

تالار ۵ هزار نفری تپه مصلی و منطقه اقتصادی جهان‌آباد، پالایشگاه نفت، خط انتقال نفت از عسلویه به همدان-فامنین، پروژه گاوداری ۶ هزار راسی و تعیین تکلیف بحث الحاق بانک ملی به شاهزاده حسین (ع) از دیگر مواردی بود که نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ذیل پروژه‌های فعال شده برشمرد.

وی افزود: پردیس سینمایی با ۱۵ هزار متر مربع مساحت به سبب شبهه حقوقی مشکلاتی دارد و مجتمع آبرسانی منطقه ویژه اقتصادی امامزاده محسن(ع) نیز هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

حاجی‌بابایی بیان کرد: موزه هنرهای معاصر از سه ماه قبل آغاز شده و ۵ میلیارد تومان برای آن اعتبار گذاشته شده بود که این اعتبار می‌تواند در حد تکمیل آن را جلو ببرد و موزه منطقه‌ای در تپه هگمتانه با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع از سال ۸۸ متوقف بوده و از یک ماه قبل کار آن شروع شده است که ۱۸٫۵ میلیارد تومان برای اتمام نیاز دارد و میراث فرهنگی باید برای تامین آن همت کند.

وی اضافه کرد: مخزن موزه غرب کشور امسال افتتاح می‌شود و پارک علم و فناوری کنار فرودگاه با ۴ میلیارد تومان در فاز نخست آماده افتتاح در هفته دولت است و فاز دوم هم پیش بعد از آن می‌رود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: استخر بین‌المللی شیرجه و شنا به سبب جانمایی نامناسب در دست پیگیری و رفع مشکل است، منطقه ویژه مبتنی بر فناوری برتر در کنار قطب‌های علمی و صنعتی کشور و پروژه‌های دیگری از قبیل برقی شدن راه‌آهن همدان-تهران، راه‌آهن زنجان – بیجار – همدان مصوب شد و راه‌آهن ملایر به بروجرد هم محقق شد که در مجموع اتصال شمال به جنوب و غرب به شرق را برای استان فراهم می‌آورند.

زورخانه بین‌المللی همدان و ردیف‌دار شدن فاضلاب فامنین، بازگرداندن ردیف بنیاد بوعلی سینا و تعداد زیادی پروژه ورزشی از قبیل سه طبقه سعیدیه، استخر شنای بانوان همدان، دو استخر مدرن برای آموزش و پرورش که با تزریق اعتبار طی دو ماه آتی فعال می‌شود و استخرهایی در قهاوند، جورقان و فامنین از دیگر مواردی بود که حاجی بابایی برشمرد.

وی افزود: سالن‌های ورزشی در انصارالامام، دره مرادبیگ و شورین و … درصد پیشرفت کمی داشتند که با پیگیری‌های انجام شده امسال افتتاح می‌شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: یکی از مولفه‌های این وضعیت اقتصادی سوء مدیریت است رهبری هم فرمودند و در آن شکی نیست، یکی از مولفه‌های دیگر تحریم‌هایی است که آمریکا به طور بی‌سابقه در دستور کار قرار داده و مولفه سوم جنگ روانی و فشارهایی است که از بیرون القا می‌شود.

وی با بیان اینکه همه باید در رفع مشکلات فعال شوند، افزود: در چنین موقعیت‌هایی که مردم در فشار هستند هر هفته باید رئیس جمهور گزارش وضعیت بدهد و برنامه های خود را بیان کند، حتی هیأت رئیسه هم باید حرف بزند و به مردم و نمایندگان گزارش بدهد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بر رئیس جمهور نقد جدی دارم، عنوان کرد: نقد داشتن با این که بخواهیم رئیس جمهور برود فرق دارد، رهبری هم بر ماندن ایشان صحه گذاشتند اما به هر حال خود ایشان و وزرا باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه هشت وزیر در معرض استیضاح هستند و در مورد آنها در مجلس تلاطم وجود دارد، ادامه داد: نمایندگان در فراکسیون و کمیسیون‌ها باید به جمعبندی برسند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس متذکر شد: احترام به مردم در این شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند رئیس جمهور تعدادی از ورزا را تغییر دهد و رئیس تیم اقتصادی کشور یعنی معاون اول باید جوابگو باشد.

وی با اشاره به اینکه نسخه دولت جواب نداده است، تأکید کرد: بازار ثانویه هم برای پایین آمدن قیمت نیست برای شفاف‌سازی عرضه است.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: یارانه‌ای که دولت برای ۱۱ میلیارد دلار داده ۵۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که کل یارانه پرداختی به مردم ۴۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و بودجه آموزش و پرورش ۴۰ هزار میلیارد تومان.

وی با اشاره به اینکه باید لیست یارانه پرداختی در مورد ارز به مجلس ارائه شود، بیان کرد: دولت باید برنامه‌های خود را در تلویزیون اعلام و مجلس و دولت حمایت کنند در این جنگ اقتصادی عملیات در دست دولت است و مجلس بدون نگاه سیاسی باید نقد و نظارت کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کشور و نظام را دوست دارند، گفت: در عین حال جامعه از مجلس و قوه قضاییه راضی نیست و یک استیضاح یا طرح سوال از وزرا که به کشمکش سیاسی منتهی می‌شود هم از نظر مردم قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه باید با همدلی کارها را پیش ببریم، بیان کرد: من یک بار تاکنون به وزیر کشور در مورد ماندن یا رفتن استاندار حرفی نزده‌ام و هر استانداری این روزها در همدان باشد باید از او حمایت کنم.

حاجی‌بابایی ادامه داد: معتقدم اگر دو سخنرانی تند علیه استاندار همدان کنم، هر استانداری می‌خواهد باشد، استان به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه این حرف من به معنای عدم وجود مشکل نیست اما ما با همکاری پروژه‌ها و توسعه استان را جلو می‌بریم نه حاشیه‌سازی گفت: من در مورد آمار بیکاری نظر متفاوتی با استاندار دارم، حرف خود را هم می‌زنم اما به گونه‌ای پیش نمی‌روم که در کار استان اخلال شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در مورد نیروی غیر بومی هم بحث ما بیشتر بر توان فرد است و اگر فردی خوب کار کند می‌تواند بماند اما در مورد هشتک زدن برای ماندن و رفتن من نظری ندارم که نوع عملکرد من در مجلس به سبب حضور فراکسیون ولایی با کسی که تنها و مستقل حرکت می کند فرق دارد.

وی ادامه داد: چنانکه من در مجلس ششم بسیار راحت‌تر صحبت می‌کردم اما اکنون باید فراکسیون را هدایت کنم.

حاجی‌بابایی افزود: من تا امروز نه دنبال زدن و پایین کشیدن کسی بوده‌ام نه اساسا اسم از کسی می‌برم که اگر بنا باشد استیضاح صورت بگیرد باید با مستندات باشد.

وی افزود: چنانچه در استیضاح ربیعی مجلس و اخلاق استیضاح شد و من گفتم مدعاهای ربیعی باید پیگیری شود، باید برای مردم رفع ابهام شود، هرچند معتقدم البته رو شدن تخلفات در صورت صحت مایه مسرت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رهبری فرمودند کسی که در نظام جمهوری اسلامی مسوول می‌شود باید از شهوات مشروع خود هم چشم‌پوشی کند.

وی با بیان اینکه «کمپین فرزندت کجاست» از نظر من خوب است، گفت: در این زمینه من توضیحات لازم را ارائه کرده‌ام پسر بزرگم دکترای عمران از دانشگاه شریف دارد و در حال حاضر طلبه است، پسر دومم فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه امیرکبیر دارد و او نیز طلبه است؛ یک دختر دانش‌آموز دارم و عروس‌هایم هم فارغ‌التحصیل دانشگاه و خانه‌دار هستند.

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بزرگترین ظلم کاهش محدوده شهر همدان است، گفت: در این راستا کمربندی تعریف کرده و بقیه شهر را حاشیه کرده‌اند در حالی که استان‌های دیگر اجازه داده‌اند خانه ویلایی در محدوده ساخته شود، اینجا خواسته‌اند زمین در مرکز شهر گران شود.

وی با تأکید بر اینکه حریم همدان ۳۲ هزار متر است اما صاحب ندارد، افزود: کلان شهر شدن منجر می‌شود کسی نتواند در داخل رینگ زمین خواری کند و پروژه‌های تعریف شده این الزام بزرگ شدن شهر را پیش روی ما گذارده است.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه ظلمی که در حاشیه شهر می‌شود، نتیجه عدم مدیریت است، تصریح کرد: ۳ هزار خانوار در همدان برق و آب ندارند و شرایط قانونی را ایجاد نکرده‌اند که این چنین شده است؛ ما به اندازه یک شهر کوچک اعتبار می‌گیریم و پروژه‌های عمرانی ما در حد شهری کوچک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی