در بحث شفاف سازی مشکل داریم/ استیضاح و سوال در موقع مناسبی نبود

به گزارش عصر همدان، محمد کاظمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کار خبرنگاری کاری سخت و زیان آور است، اظهار کرد: در طول پیروزی انقلاب در صحنه‌های مختلف شاهد شهادت بسیاری از خبرنگاران در حین تهیه خبر بوده‌ایم که نمونه آن شهید صارمی است که به نام روز خبرنگار معرفی شده است.

وی افزود: قانون ما خوشبختانه برای آزادی شغل خبرنگاری و نشر اطلاعات و برای فعالیت مطبوعات احترام  قائل شده و  تصریح کرده که مطبوعات و نشریات در بیان مطالب آزاد هستند.

 نماینده مردم ملایر در مجلس اضافه کرد: البته فعالیت‌های خبرنگاران در نظام جمهوری اسلامی باید در چارچوب قوانین و اسلام بوده و خطوط قرمز رعایت شود.

وی با تأکید بر این که خبرنگاری امتیاز مالی ندارد، گفت: خبرنگاران با مشکلات زیادی همچون بیمه خبرنگاران و دریافتی بسیار اندک، فشارها و استرس‌های کاری و..  مواجه هستند که اگر عشق در این شغل نباشد نمی‌توان در این کار موفق بود.

کاظمی با اشاره به اینکه در طول پیروزی انقلاب تا به امروز  قانون مطبوعات  فراز و نشیب‌های زیادی داشته، تصریح کرد: در سال‌های اخیر و در دولت تدبیر و امید ما خیلی ندیده‌ام که با اصحاب مطوبوعات برخوردهای بد و یا نشریه‌ای تعطیل شود.

وی ضمن برشمردن خصوصیات خوب خبرنگاران ملایر و مطبوعات و نشریات محلی گفت: اهالی مطبوعات و رسانه ملایر هم متنوع بوده و هم در استان بسیار فعال هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس در ادامه با بیان اینکه  به عنوان نماینده مجلس ارتباط خوبی با رسانه‌ها و مطبوعات دارد، گفت: باید این ارتباط را حفظ کنیم تا خدمات و برنامه‌های مجلس و نمایندگان به اطلاع مردم برسد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط حساس و بحرانی امروز کشور بعد از خروج آمریکا از برجام افزود: چگونگی اداره کشور و استفاده از منابع موجود امری مهم است.

کاظمی گفت: مقام رهبری دستور دادند که ستاد ویژه کشوری متشکل از سران سه قوه و تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی تشکیل شود و در این زمینه جلسات مرتبط تشکیل و در حال حاضر نیز  دستورات رهبر معظم انقلاب  در این زمینه ابلاغ و اجرایی می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه همه مسائل به موقع و در زمان خودش باید انجام شود، گفت: استیضاح وزیر، سؤال از رئیس جمهور و… در این شرایط مناسب نبود که البته ما طبق قانون باید عمل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه  وزارت کار و رفاه اجتماعی وزارتی گسترده است، گفت: استیضاح وزیر در این شرایط راه رفع مشکلات نیست و من معتقدم این وزارت خانه نیازمند تفکیک است.

وی گفت: ما باید بخش‌ها را جدا کنیم و هر وزیری که در رأس این وزارت‌خانه قرار می‌گیرد با توجه به گستردگی حوزه‌ها  نمی‌تواند موفق عمل کند چرا که بحث اشتغال، تأمین اجتماعی و…  تنها در این حوزه نیست و دستگاه‌های و شرایط دیگر نیز در این امر دخیل هستند.

کاظمی  با اشاره به وظایف مجلس گفت: در شرایط فعلی وظایف مجلس پرداختن به مشکلات و اولویت‌های مردم و مسائل کلان کشور است.

وی تصریح کرد:  با توجه به جلساتی که با آقای لاریجانی داشتیم ما باید صرفاً امسال سعی کنیم روی محور صندوق‌های بازنشستگی، تأمین آب منابع طبیعی و مسائل بازنشستگان کار کنیم و از این شاخه به آن شاخه نپریم اما عملاً تاکنون  به این صورت پیش نرفته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: در شرایط فعلی در مجلس برخی همکاران به جای تلاش در تقدیم  کارها به دنبال جریانات جناحی و… هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه هستند و مبادلات بانکی قطع شده، گفت: سیاست ارزی دولت اشتباه بود.

کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در بحث شفاف سازی مشکل داریم، تصریح کرد: برخی فسادهای اداری و مالی حاصل نبود آزادی اطلاعات در سیستم اداری کشور است.

وی گفت: اگر  خبرنگاران می‌توانستند در مسائل دستگاه‌های اداری و سازمان‌ها مداخله و شفاف‌سازی کنند و مردم در جریان  مسائل قرار گیرند شاهد این همه فساد اداری و مالی و اختلاس نبودیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه وقتی مسئولان بدانند کارشان زیر ذربین است دست به فساد و اختلاس نمی‌‍زنند، گفت:  برخی سازمان‌های نظارتی  نیز در زمینه نظارت بر دستگاه‌ها کم کاری می‌کنند.

وی با اشاره به سرگردانی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در سطح کشور افزود: این نقدینگی باید در سطح تولید استفاده شود و مشکلات را با اعتماد دوباره مردم به دولت رفع کرد.

کاظمی  با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران شهرستان باید عمل‌گرایی و تخصص به صورت ویژه لحاظ شود، گفت: اینکه مدیری عضو کدام گرایش و جناح باشد مهم نیست، در این شرایط مهم خدمت به مردم و رفع مشکلات و باز کردن گره‌ها است.

وی  سپس با اشاره به  اقدامات انجام شده نمایندگان ملایر در مجلس در راستای خدمات‌رسانی به شهرستان گفت:  از ابتدای امر ما روی محورهای اساسی کار کرده‌ایم که توجه به روستاها در اولویت بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها را از ابتدای فعالیت نمایندگان این دوره موفق برشمرد و افزود: امیدواریم در همه روستاها  طرح هادی و بهسازی را اجرایی کنیم.

وی توجه به محورهای راه‌های روستایی و محورهای برون شهری را نیز از اولویت‌های دیگر برشمرد و گفت: در این زمینه نیز تاکنون  اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه راه آهن ملایر – همدان نیز در واقع کریدور جنوب و غرب کشور است، افزود: این راه‌ آهن می‌‌تواند در توسعه اقتصادی شهرستان و استان موثر بوده و در واقع دولت نیز معتقد است که راه‌های ریلی باید گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث بهداشت و درمان کارهای خوبی شده، گفت: تکمیل بیمارستان خیرساز ملایر، مرکز آنژیوگرافی، تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی و… نیز از اقدمات انجام شده در این زمینه بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس از سفر معاون اول رئیس جمهور به ملایر خبر داد و گفت: آقای جهانگیری شهریور ماه امسال برای افتتاح دو فاز شرکت فروسیلیس، بازدید از کارخانه ذوب آهن، کلنگ زنی واحد منیزیم در شهرک امام رضا(ع) و… به ملایر سفر خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی گفت: ثبت انگور ملایر در فائو دو مرحله انجام شده و با سفر کارشناسان فائو برای بازدید از تاکستان‌های ملایر در مهر ماه مراحل پایانی آن نیز انجام خواهد شد.

کاظمی  توجه به باغداری نوین و اجرای طرح فراز در باغات ملایر، توجه به صنعت مبل و منبت و ارائه تسهیلات به متقاضیان، سرمایه‌گذاری  سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانه چوب در بخش جوکار و… را نیز از اقدامات در حال انجام دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی