کمک ۳ میلیارد توماني برای بهسازی بلوار ارم همدان

به گزارش عصر همدان، علی تعالی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار خطاب به خبرنگاران با بیان اینکه همه شما در جریان شرایط حساس و تغییر و تحولات کشور از جنبه سیاسی و اقتصادی هستید، اظهار کرد: نقشی که رسانه‌ها در این شرایط می‌توانند در تقویت همگرایی و ایجاد وحدت و همدلی در بین آحاد جامعه داشته باشند بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: با اوضاع و شرایط کنونی کشور در عرصه بین‌‌الملل و  ایجاد تنش‌های اقتصادی به طور قطع همه مردم ما این دغدغه را دارند که شرایط به کجا پیش خواهد رفت، در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران در برهه‌های زمانی بسیاری در معرض خطرات و آسیب‌های برون‌مرزی بوده که تنها در سایه وحدت و هم‌افزایی ملت توانسته ایم از این بحران‌ها عبور کنیم.

فرماندار همدان به وضعیت تهاجم گروهک‌های مختلف و دسیسه‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: همه این توطئه و دسیسه‌ها در طی این سال‌ها با کمک و اتحاد مردم خنثی شده است.

تعالی ادامه داد: امروز با شرایط ویژه اقتصادی کشور و تحریم‌های جدید استعمارگران، دشمن درصدد است از طریق کانال‌ها، فضای مجازی و ایجاد یک فشار روانی گسترده انسجام و وحدت مردم را خدشه‌دار کند.

وی ادامه داد: در این شرایط نقش رسانه‌ها در ایجاد اتحاد و وحدت ملی در بین آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم بی شائبه است و باید واقعیت جامعه آنگونه که هست به اطلاع مردم برسد.

تعالی با تاکید بر این موضوع که در شرایط امروز کشور این وظیفه رسانه‌هاست که در بین اقشار مختلف مردم اعتمادسازی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها علاوه بر نقد سازنده باید در مقابل سیاه‌نمایی رسانه‌ها کمک حال نظام و دولت باشند.

وی اضافه کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه در بین آحاد مختلف جامعه یکی از این اتفاقاتی است که باید تلاش شود از این حرکت دشمن جلوگیری به عمل آید چراکه حلقه حلقه کردن واحدهای جامعه و جدا کردن بخش‌های آن خیانت است که باید جلوی این نوع حرکت‌ها در شرایط فعلی گرفته شود.

وی در خصوص اعتبارات سال گذشته استان همدان نیز بیان کرد: اعتبارات همدان در سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان بود که ۲۰ میلیارد آن به شهرستان همدان تخصیص یافت و ۶ میلیارد اعتبار در حوزه گاز و نفت و ۳۷ میلیارد تومان نیز اعتبارات متوازن اعلام شد.

تعالی با بیان اینکه ۵۳ درصد اعتبارات سال گذشته در مجموع تخصیص یافته است، تصریح کرد: اعتبارات بخش نفت و گاز بیشترین میزان اعتبارات بود که در حدود ۹۰ درصد آن تخصیص یافت و در اعتبارات متوازن نیز ۲۶ درصد تخصیص انجام شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اعتبارات نیز از شاخص‌های توسعه اقتصادی اعتباراتی توسط مسوولان و نمیندگان مجلس طی سال گذشته در حدود ۱۲۵ میلیارد تومان برای شهرستان همدان گرفته شد که در بخش‌های مختلف هزینه شد.

تعالی در خصوص اعتبارات سال جاری نیز اظهار کرد: امسال بنا به دلایل مختلف اعتبارات استانی و شهرستانی کاهش یافته است و اعتبارات استانی با ۱۰٫۵ میلیارد تومان و اعتبارات در حوزه نفت و گاز نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات کل شهرستان همدان در سال جاری ۵۵ میلیارد تومان است، افزود: امسال تاکنون ۱۲ میلیارد علاوه بر این اعتبارات در بخش راه و آب توسط مسوولان جذب شده است.

تعالی در خصوص اعتبارات تخصیص‌یافته در بخش‌های مختلف ادامه داد: ۳ میلیارد تومان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۲٫۷ میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی، ۱٫۵ میلیارد در بخش صنعت و معدن، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دو میلیارد تومان، منابع آب دو میلیارد، خدمات شهری ۶ میلیارد، بنیاد مسکن دو میلیارد، ورزش و جوانان ۴٫۵ میلیارد و آموزش و پرورش ۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان همدان با تاکید بر تعامل و همکاری فرمانداری با شهرداری همدان در حوزه خدمات شهری به همشهریان گفت: کمک ۳ میلیارد تومانی فرمانداری برای بهسازی بلوار ارم یکی از این فعالیت‌هاست که قرار است تا پایان امسال در بخش‌های مختلف حوزه شهری با شهرداری به انجام برسد.

وی با اشاره به تعریض محور امامزاده کوه نیز بیان کرد: در بازدید اخیر استاندار همدان از این محور سه میلیارد تومان در بخش راه و یک میلیارد دیگر نیز در بخش برق رسانی بودجه و اعتبار در نظر گرفته شده است.

تعالی در خصوص برنامه‌های شهرستان همدان در هفته دولت نیز ادامه داد: برنامه‌ها در حال جمع‌بندی است اما در مجموع ۱۳ یا ۱۴ پروژه قرار است در مرکز استان به انجام برسد.

وی در خصوص سوالی در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز و نان نیز خاطرنشان کرد: برای توازن قیمت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز برای تنظیم بازار این ماده غذایی هفته‌ای ۲۰ تن گوشت قرمز وارد استان و در برخی شهرستان‌ها همچون همدان در فروشگاه‌های کوروش، جهاد و رفاه توزیع می‌شود.

تعالی در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت نان در ماه‌های آتی افزایش یابد نیز اضافه کرد: افزایش قیمت نان منوط بر تصمیم سراسری است اما اتحادیه نانوایی‌ها براساس افزایش هزینه جاری و دستمزد کارگران خواستار افزایش قیمت نان شده که البته به زودی این موضوع پس از بررسی اعلام می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌هایی مبنی بر ایجاد اشتغال در شهرستان همدان اظهار کرد: در شهرستان همدان رویکرد و سیاست اصلی بر روی ایجاد اشتغال‌های کوچک و زودبازده است به طوری که از پنج سال گذشته در یکی از روستاهای همدان به نام یکن‌آباد چهار تا پنج تولیدی در زمینه پوشاک و تولید زیره کفش بهترین فرمول ایجاد کسب و کار در همدان است.

تعالی در خصوص افزایش ظرفیت هتل‌های همدان نیز بیان کرد: امسال با ایجاد زیرساخت‌های لازم چهار هتل به بهره‌برداری رسید یعنی ظرفیت ما در ایجاد و ساخت هتل ظرف امسال و سال آینده به سه برابر افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی