راه آهن اسدآباد-کرمانشاه به زودی احداث می‌شود

اکبر زنجبرزاده اظهار کرد: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان – ملایر، اتصال اسدآباد به شبکه ریلی کشور نیز از رهاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان همدان است.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، مسیر ریلی اسدآباد به عنوان میان مسیر همدان – سنندج به مسیر ریلی کرمانشاه متصل می شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ اتصال خط ریلی اسدآباد به کرمانشاه به تصویب رسیده و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.
رنجبرزاده همچنین به انجام مذاکرات اولیه برای اجرای طرح آزاد راه اسدآباد اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت هیات وزیران، کار مطالعاتی این طرح نیز شروع می شود.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به ثمر رسیدن آزاد راه و راه آهن را ۲ طرح اساسی برای تکمیل زیرساخت های این شهرستان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با حمایت و همراهی دولت شاهد تحقق مطالبات مردم باشیم.
گفتنی است؛ اسدآباد با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۵ کیلومتری از همدان قرار دارد و شهری ترانزیتی و شاهراه ارتباطی ۶ استان غربی و جنوب غربی کشور محسوب می شود.
وجود گردنه ای سخت گذر و برف گیر به طول ۱۵ کیلومتر و تردد افزون بر ۲۰هزار خودروی سبک و سنگین در شبانه روز از این گردنه ، موجب بروز تصادفات جاده ای متعدد می شود و بی تردید اتصال این منطقه به شبکه ریلی و آزاد راه های کشور علاوه برافزایش ضریب ایمنی جاده ای آرامش خاطر را به ساکنان اسدآباد هدیه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی