سم پاشی ۸۰ درصد از روستاهای همدان عليه تب کریمه کنگو

امیرحسین نقی‌پور با اشاره به خطر بیماری تب کریمه کنگو از اقدامات پیشگیرانه اداره دامپزشکی در خصوص این بیماری خبر داد و اظهار کرد:‌ تمام گوشت‌های قصابی‌ها دارای لیبل و مهر دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه نصب مهر و لیبل بر روی گوشت یعنی ذبح دام در کشتارگاه انجام شده و به مدت ۲۴ ساعت در پیش‌سرد قرار گرفته است، گفت: وقتی گوشتی در پیش‌سرد قرار گیرد ویروس «سی سی اچ اف» به خاطر جمود نعشی در دام غیرفعال می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با بیان اینکه سال گذشته بیماری تب کریمه کنگو در یکی از شهرستان‌های ملایر گزارش شد، خاطرنشان کرد: دامی از ملایر به روستای عبدالرحیم شهرستان همدان منتقل شده بود که گزارشی از مشکوک بودن آن به بیماری تب کریمه کنگو اعلام شد، در سریعترین زمان سمپاشی و پیشگیری از ویروس « سی سی اچ اف» را در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید به اینکه تاکنون در ۸۰ درصد روستاها و دام‌های شهرستان همدان سم پاشی انجام شده است، گفت: تمام دامداری‌های صنعتی شهرستان همدان سم پاشی شده‌اند.

نقی‌پور با بیان اینکه انتقال دام‌های قصابی‌های قهاوند به کشتارگاه صنعتی فامنین از جمله اقدامات پیشگیرانه بوده است، افزود: در حال حاضر کشتار قهاوند در کشتارگاه صنعتی فامنین انجام می‌شود که اثربخش بوده است.

وی افزود: تاکنون گزارشی در شهرستان همدان در ابتلای افراد به بیماری تب کریمه کنگو ارائه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی