برخی مانع برخورد با متجاوزان اراضی ملی می‌شوند/ ایجاد مانع برابر تصرفات غیرمجاز

به گزارش عصر همدان، سعید گلستانی امروز در گردهمایی مسؤولان حقوقی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ۲ کشور اظهار کرد: عرصه‌های منابع طبیعی به لحاظ شرایط اجتماعی در معرض تعرض مردم و دولتی‌ها قرار گرفت.

وی عنوان کرد: قوانینی در راستای حفظ منابع طبیعی تدوین شد که گاهی اوقات به نفع متجاوزانی بود که از دوستان و آشنایان تدوین‌کنان بودند؛ این امر موجب شد منابع طبیعی به جای آنکه بیشتر در خدمت منافع ملی باشد برای عده‌ای خاص بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان خطاب به مسؤولان حقوقی شرکت کننده در گردهمایی عنوان کرد: اگر شما بخواهید هم اکنون با برخی متجاوزان برخورد داشته باشید یقینا مانع کار شما خواهند شد و این نشان از سختی و حساسیت کار دارد.

وی با بیان اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان در استان‌ها همکاری‌های لازم را در راستای حفظ منافع ملی خواهد داشت، بیان کرد: زمین‌های شمال را چه کسانی قطعه قطعه کردند؟ این افراد گروه‌های بانفوذ و صاحب منفعتی هستند.

گلستانی با اشاره به اینکه یک کشاورز ساده قادر نیست ویلا و خانه در دل کوه بنا کند، گفت: این امر توسط افراد با مسئولیت دولتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به برخی مسؤولان بی‌اعتماد شده‌اند، اظهار کرد: باید همت کنیم تا کارها به خوبی انجام شود، اگر از همان ابتدا مانع تصرفات منابع طبیعی می‌شدیم یقینا اجازه تصرف‌های بیشتر به متجاوزان داده نمی‌شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تاکید بر اینکه باید مانع سوء استفاده‌ها شد، گفت: باید این موارد را اطلاع رسانی کرد نه آن که زورمان را به التماس کردن بدهیم.

مسؤول امور حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با بیان اینکه سطع مراتع استان ۸۲۲ هزار هکتار است گفت: استان همدان دارای ۲۲ حوزه قضایی و ۱۰ نفر کارشناس حقوقی  است.

علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل شده از سال ۶۵ تاکنون ۲۰ هزار و ۲۱۹ فقره بوده است، عنوان کرد: آمار پرونده‌های تعیین تکلیف شده و مختومه از ابتدا تاکنون نیز ۱۷ هزار و ۵۸۳ فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار پرونده‌های موجود و مطرح در محاکم قضایی یک‌هزار و ۹۸۸ فقره است، اظهار کرد: آمار پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری نیز ۲۲۵ فقره است.

مسؤول امور حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه آراء اخذ شده از مراجع قضایی بر له دولت (از ابتدای سال ۱۳۶۵ تاکنون) ۱۸ هزار و ۸۹۱ فقره بوده است، گفت: کل مساحت موضوع آراء صادره ۹ هزار و ۴۴۵ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه آراء اخذ شده علیه دولت تاکنون یک‌هزار و ۴۶۸ فقره بوده است، بیان کرد: احکام صادره له سازمان در سال گذشته یک‌هزار و ۳۲۴ فقره بوده است.

قاسمی با بیان اینکه مساحت احکام صادره له سازمان ۱۰ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۱ مترمربع بوده است گفت: سال گذشته هفت فقره حکم علیه سازمان صادر شده است.

وی تعداد پرونده های ایجاد شده در سال گذشته را ۸۷۹ فقره اعلام کرد و گفت: تعداد پرونده های مختومه سال گذشته نیز یک‌هزار و ۹۱ فقره بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی