کارتن به دست‌های همدان ساماندهی شود

سعید گلستانی با بیان اینکه استان همدان در طول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است، اظهار کرد: از این رو ساماندهی مراکز اقامتی و ایجاد مراکز امن و مطلوب بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از ضروریات گردشگری تسهیل اسکان ارزان‌قیمت است، افزود: گردشگر باید بتواند به راحتی از مراکز اقامتی مورد نظر برای اسکان استفاده کند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه از اکثر مسافران بودجه کافی برای استفاده از هتل‌های موجود را ندارند و مهمانپذیر‌های استان نیز جوابگوی حجم مسافران را ندارند، عنوان کرد: طیف بالایی از گردشگران به ناچار مجبور به سکونت در منازل شخصی هستند.‌

وی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی متولی ساماندهی مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و افراد کارتن به دستی است که در مبادی ورودی شهری اقدام به اجاره منزل خود می‌کنند، یادآور شد: متأسفانه تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده و با وجود تلاش‌های متعدد نتیجه خوبی در این زمینه حاصل نشده است. ‌

گلستانی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های گردشگری محسوب می‌شود و ایستادن افراد کارتن به دست برای اجاره منازل در مبادی ورودی جلوه خوبی برای شهر و مسؤولان شهر ندارد، گفت: این موضوع نشان از آن دارد که هنوز متولیان امر نتوانستند این موضوع را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم آمادگی دارد با همکاری سازمان میراث فرهنگی، هماهنگی لازم را در برای ساماندهی منازل مسافرپذیر را فراهم کند، ادامه داد: افرادی که مسافر به منازل خود می‌برند باید شرایط پیش‌بینی شده را دارا باشند و سازو کار قیمت‌گذاری، ساماندهی این خانه‌ها و امکانات آنان همگی باید مشخص و در جایی ثبت شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان خاطرنشان کرد: برخی استان‌ها شرکت‌هایی تأسیس کردند که ساماندهی این منازل را به عهده دارند اما در همدان فعلاً این موضوع به نتیجه مطلوب نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی