۶۰ درصد از معادن رزن فعال است/ رتبه نخست استخراج مواد معدنی را داريم

محمد سهیلی با بیان اینکه در بخش معادن شهرستان ۶۰ درصد واحدها فعال هستند اظهار کرد: از ۳۱ واحد دارای پروانه بهره‌برداری مواد معدنی شهرستان رزن تعداد ۲۱ واحد در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به مهمترین مواد معدنی استخراج شده در شهرستان رزن گفت: فلدسپات، سنگ آهن، بنتونیت، مرمریت، تراورتن، آهک صنعتی و لاشه ساختمانی از جمله سنگ‌های معدنی قابل استخراج شهرستان رزن هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن با بیان اینکه در ذخایره مواد معدنی شهرستان رزن در رتبه نخست استان را دارد گفت: شهرستان رزن در تعداد معادن رتبه پنجم استان را داراست.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن به لحاظ استخراج سالیانه مواد معدنی رتبه اول استان را دارد، به اشتغال ایجاد شده در حوزه معادن شهرستان رزن اشاره کرد و اظهار کرد: در این حوزه ۱۸۰ نفر مشغول به کار هستند.

سهیلی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم فراوری مواد معدنی در شهرستان رزن فروش مواد معدنی به صورت خام در استان‌های سمنان، یزد، تهران، مرکز، قزوین، زنجان، همدان و آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان رزن گفت: در نظارت و بازرسی بر بازار و واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی و تولیدی در بین ۹ شهرستان رزن در جایگاه چهارم قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن اشتغال ایجاد شده در شهرک صنعتی رزن را بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: از ۲۵ واحد در شهرک صنعتی تعداد ۱۸ واحد در حال فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی