فروش مرغ همدان به نام مهاباد/ بررسی درج برچسب قیمت کالا در همدان

به گزارش عصر همدان، علیرضا حسن‌پور اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور و اقداماتی که دشمنان علیه اقتصاد کشور دارند، وظیفه تعزیزات حکومتی نظارت بیشتر بر بازار است.

وی با بیان اینکه مردم و مسوولان انتظار نظارت دقیق و منظم را دارند، گفت: خوشبختانه همدان در این خصوص یک گام جلوتر بوده و از دی ماه سال گذشته به صورت مستمر برنامه گشت سیار را اجرا کرده‌‌ایم که همدان جزو معدود استانها بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین تمرکز در بازرسی بر مرکز استان است که البته اکنون در وضعیت فعلی هر روز شهرستان‌ها نیز گشت سیار را اجرایی می‌کنند، افزود: در تعزیرات حکومتی استان طی چهار ماهه اخیر ۳ هزار و ۱۸۰ فقره پرونده وارد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۶۱ مورد در حوزه کالا و خدمات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۱ فقره پرونده در حوزه قاچاق وارد شده است، خاطرنشان کرد: ۲۳۲ فقره پرونده در حوزه بهداشت، دارو و درمان بود.

حسن‌پور با بیان اینکه ۹۹ درصد پرونده‌های وارده رسیدگی و مختومه شده است، افزود:‌ در قاچاق کالا ۱۰۶ درصد و بهداشت، دارو و درمان ۱۰۳ درصد پرونده رسیدگی شده که حتی پرونده‌های سال گذشته را نیز مختومه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه میانگین رسیدگی به پرونده کالا و خدمات ۱۲ روز است، خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده قاچاق ۵۰ روز و پرونده بهداشت، دارو و خدمات ۱۱ روز است.

محکومیت ۳۹ میلیارد ریالی پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان مجموع محکومیت‌ها را ۳۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از ۵ میلیارد ریال در بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا ۳۳ میلیارد ریال و در بخش دارو، درمان و بهداشت ۴۰۳ میلیون ریال جمع محکومیت‌ها در چهار ماه اخیر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ میلیارد ریال از مجازات‌ها یعنی ۶۴ درصد محکومیت‌ها وصول شده است، گفت: اختلاف محکومیت و وصول به دلیل این است که بخشی از پرونده‌ها معافیت‌های قضایی از سوی قانون دارند.

همدان جزو معدود استان‌ها در وصول تمام جرایم پرونده‌ها

حسن پور با بیان اینکه همدان جزو معدود استان‌هایی است که تقریباً تمام پرونده‌ها را مختومه و وصول می‌کند، افزود: در چهار ماه گذشته ۱۲۴ فقره تعطیلی به ثبت رسیده که عمده تعطیلی‌ها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی با اشاره به تعطیلی عطاری‌، مرکز غیرقانونی سقط جنین و لیزر درمانی و… در این مدت، خاطرنشان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۷۹۳ پرونده در بخش کالا و خدمات و بهداشتی، یک‌هزار و ۱۲۴ فقره  پرونده را گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی بررسی و مختومه کرده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه ۳۲۹ اکیپ بازرسی در چهار ماه گذشته تشکیل شده که  یک هزار و ۸۷۷ مورد بازرسی انجام شده است، افزود:‌ از این تعداد یک هزار و ۱۲۴ واحد متخلف شناخته شده، ۴۴۶ مورد بدون تخلف عنوان شده و در خصوص ۳۰۷ پرونده نیز به تذکر اکتفا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال محکومیت گشت‌های سیار است، گفت: از تعداد پرونده‌ گشت‌های سیار ۹۲۰ مورد در حوزه کالا و خدمات، ۲۷ مورد در حوزه عرضه و ۷۰ مورد در حوزه بهداشتی است.

حسن پور با بیان اینکه با اولویت‌های مد نظر بیشترین تخلف یعنی ۳۲۱ پرونده در حوزه نانوایی‌ها گزارش شده است، افزود: نانوایی‌ها بیشترین حساسیت را دارند و مردم نیز توجه خاصی به این مراکز دارند، هرچند نان همدان جزو بهترین نان‌ها در کشور است.

وی با اشاره به اینکه خواروبار فروشی ۲۹۰ فقره، میوه فروشان ۱۶۰ فقره، مرغ و ماهی ۱۲۵ فقره و صنف پوشاک ۱۱۳ فقره تخلف را داشتند، گفت: بیشترین تخلفات در خصوص عدم درج قیمت با ۹۱۷ مورد و بعدی گرانفروشی با ۴۹۸ مورد گزارش شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۳۰۳ مورد و در کم‌فروشی ۲۲۲ مورد تخلف عنوان شده است، افزود: عدم ارائه فاکتور نیز در مراحل بعدی تخلف است.

ورود ۸ پرونده مهم قاچاق به تعزیرات حکومتی همدان

وی با بیان اینکه امسال در حوزه قاچاق هشت مورد پرونده مهم داشتیم، گفت: پرونده سوخت، سیگار و گوشی از این موارد بوده و  دیروز نیز پرونده مهمی دیگری وارد شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در حوزه کالا و خدمات سه پرونده مهم وجود داشت، افزود: در حوزه قاچاق به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال پرونده رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه عدم درج قیمت مادر تخلفات است، تصریح کرد: متاسفانه قانون‌گریزی وجود دارد و گویا این موضوع ذاتی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه طرح بررسی برچسب قیمت و الزام به درج قیمت از دیروز آغاز شده است، افزود: در خصوص آغاز بازرسی‌ها یک هفته پیش به اصناف و بازار اعلام شده است.

وی با تاکید به اینکه به مجازات اصلی در عدم درج قیمت اکتفا نخواهیم کرد و در صورت تکرار تخلف به سایر مجازات‌ها از جمله تعطیلی اقدام می‌کنیم، گفت: علاوه بر عدم درج قیمت صدور فاکتور نیز مورد توجه بوده و از شهروندان درخواست داریم از فروشندگان حتماً فاکتور را تقاضا کنند.

حسن‌پور بیان کرد: بازرسان در حوزه کاری خود کارشناس هستند و صرف ارائه فاکتور مدنظر نیست بلکه راستی‌آزمایی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در شهر خبری از بازرسی‌ها نیست و برخی از اصناف جنس خود را به مردم نمی‌فروشند و در روز روشن اعلام عدم موجودی می‌کنند در صورتی که این گونه نیست، افزود: به هیچ عنوان قبول ندارم در بازار بازرسی نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه ما قدر شهر خود را نمی‌دانیم و همدان از لحاظ زیبایی، نظم و انضباط و کیفیت خدمات بهترین شهر کشور است، گفت: اصناف همدان به نسبت جاهای دیگر باانصاف‌ هستند که البته  این حاصل نظارت‌ها و بررسی‌ها و… نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه همدان در جلوگیری از افزایش قیمت گوشت جزو معدود استان‌هایی است که گوشت وارداتی مستمر و مکرر توزیع می‌کند، تصریح کرد: با پیگیری استاندار سهمیه هفتگی گوشت همدان به ۲۰ تن رسیده است.

حسن‌پور با بیان اینکه تمام تلاش ما تامین رفاه و امنیت مردم است و بخشی از گرانی‌ها فراتر از همدان است به کشور برمی‌گردد، گفت: همدان در مقایسه با برخی از استان‌ها بازار محدودی دارد که مثلا صنف لوازم خانگی بیشتر از چند جنس وارد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در کنار عدم درج قیمت در خصوص احتکار نیز برخورد می‌کنیم، بیان کرد:‌ اگر شهروندی اعلام کند که واحد صنفی از عرضه کالا خودداری می‌کند شدیدترین برخورد را خواهیم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه احتکار به معنی این است که مثلاً واحدی کالاهایی را در انبار مخفی کند، نفروشد و اطلاع ندهد، خاطرنشان کرد:‌ اگر صنفی از فروش یک کالا امتناع می‌کند تخلف کرده اما شامل احتکار نیست.

وی با اشاره به اینکه  ۴۲ قلم کالا مشخص شده که واحد صنفی باید هر ماه موجودی خود را نسبت به این اقلام به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کند، افزود: ما دیگر در اداره نمی‌نشینیم و ظهر، عصر و شب بازرسی‌ها را در برنامه داریم که در این بین طبیعی است عده‌ای از مردم ناراضی باشند اما تلاش خود را برای پاسخگویی به سئوالات بکار خواهیم گرفت.

حسن‌پور با تاکید به اینکه مردم اگر احساس کردند کالاهایی در انبارها مخفی شده در حوزه احتکار به ما اعلام کنند، گفت: قیمت ویزیت پزشکان به صورت سراسری از طریق نظام پزشکی اعلام می‌شود و اگر کسی احساس کند پزشکی وجه اضافی را دریافت می‌کند، قطعاً با جدیت با متخلف برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با دانشگاه علوم پزشکی در سه بخش بهداشت، دارو و درمان همکاری داریم، خاطرنشان کرد: به صورت مستمر از بیمارستانها بازرسی کرده که اگر تخلفی باشد برخورد می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته اختلاف قیمت از سوی بیمارستان خیریه و دولتی وجود داشت و بیمه‌ها نیز به مشکل برخورده بودند، افزود: با پیگیری‌ها و اصرار ما، اکنون درمانگاه خیریه تعرفه خیریه  دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه تخلف در حوزه تعمیرات خودرو و آسانسور بیشترین شکایت‌های مردم بود، گفت: بیشترین جریمه امسال متعلق به پرونده سوخت کبودراهنگ بوده که ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخلف داشته است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جریمه این واحد وصول و بعلاوه  یک خودرو خارجی توقیف شد، خاطرنشان کرد:‌ یک کارخانه تولید مواد شیمیایی یک و نیم میلیارد ریال محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه آخرین پرونده معروف لیمو عمانی با ۹۹۰ میلیون تومان جریمه، نهایی شد، افزود: در حوزه احتکار پرونده‌ای نداشتیم و چند مورد گزارش شده بود که با بررسی‌ها متوجه شدیم، انبارها رسمی بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در خصوص عوارضی ساوه ـ همدان ورود کرده‌اید و آیا نتیجه‌ای داشته است، گفت: با اعلام گرانی عوارضی ساوه، پرونده‌ای تشکیل دادیم و نهایت به این نتیجه ختم شد که افزایش قیمت رسمی بوده و زیر نظر بخش خصوصی است.

وی با اشاره به نظارت بر بنگاه‌های خودرو افزود: در حوزه خودرو تنها در بخشی می‌توانیم ورود کنیم که اگر کمیسیون مبلغی اضافه دریافت کند، اجازه ندهیم.

حسن‌پور با بیان اینکه در خصوص جلوگیری از گرانی گوشت اقدامات خوبی در استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی به هیچ عنوان اختلاف قیمت بیش از ۵۰۰ تومان را به غیر از مرغ همدان قبول ندارد.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن این دستورالعمل اعتراض‌هایی به همراه داشته است، افزود: متاسفانه تبلیغات سوء نسبت به اینکه مرغ دیگر استانها بهتر از همدان بوده وجود دارد.

مرغ همدان به مهاباد می‌رود و به نام آنجا به همدان می‌آید

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه حتی به نتایجی رسیده‌ایم که مرغ همدان به مهاباد می‌رود و به آنجا دوباره برمی‌گردد، گفت: متاسفانه واسطه‌ها نیز عوامل اصلی گرانی هستند.

وی با بیان اینکه در خصوص اختلاف قمیت مرغ در همدان کمترین مشکل را داریم افزود: بر اساس کمیسیون نظارت بر بازار مقرر شده دو هفته به تمام کشتارگاه‌ها مهلت داده شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه کشتارگاه ملزم شده‌اند که کشتاری را برای کسی انجام دهد که مجوز داشته باشد، خاطرنشان کرد: ایرادی وجود دارد که کشتارگاه‌ها نحوه کشتار متفاوت را داشته‌اند که درصدد هستیم این موضوع ساماندهی شود تا کیفیت مرغ همدان حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی