سوت‌ِ بدون سوتی!

به گزارش عصر همدان، مراسم معرفی برترین‌های فصل هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شب گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار و طی آن بیژن حیدری داور ارزنده استان همدان به عنوان بهترین قاضی این فصل از رقابت‌ها معرفی شد.

معرفی برترین داور فصل هفدهم شاید یکی از معدود انتخاب‌های سازمان لیگ بود که برخلاف بخش‌هایی چون بهترین گلر و بهترین پاسور حتی ذره‌ای حاشیه هم نداشت، چراکه متفق‌القول همگی بر این عقیده‌اند که برای انتخاب بهترین داور فصل هفدهم لیگ برتر با هر خط کشی که اندازه‌گیری کنیم به نامی جز دکتر بیژن حیدری نمی‌رسیم!

وی به همان اندازه که در برخورد با بیماران یک شخصیت آرام و محجوب به منصه ظهور می‌گذارد، در زمین باصلابت و مقتدرانه سوت می‌زند. سوت‌هایی بدون کمترین سوتی و تصمیماتی منطقی در مستطیل‌سبز که در نهایت او را در برج میلاد به کمترین حقش در دنیای قضاوت رساند.

آبان‌ماه پارسال وقتی از قضاوت در شهرآورد جنجالی تهران سربلند بیرون آمد و تقریبا تمامی کارشناسان نمره قبولی به او دادند، دیگر نام بیژن حیدری برای جامعه داوری و فوتبال ایران یک اسم ساده نبود که بتوان به‌راحتی از آن عبور کرد.

از طرفی برای کمیته داوران هم دیگر واضح بود که در مقاطع حساسی که بازی‌های جنجالی می‌تواند تمام معادلات را بر هم بزند، می‌توانند روی نام حیدری حسابی خاص باز کنند تا از گردنه‌های دشوار و پرحاشیه، کمیته داوران به سلامت عبور کند.

فارغ از دنیای دشوار قضاوت، آنها که بیرون از مستطیل‌سبز با دکتر در ارتباط هستند به خوبی واقفند که برای توصیف شخصیت بهترین داور فصل هفدهم فوتبال ایران، می‌توان کلکسیونی از واژه‌های ناب را کنار هم به صف کرد.

جراح ارتوپد سال گذشته بعد از زلزله وحشتناک کرمانشاه، قضاوت دیدار پیکان و صنعت نفت آبادان را درست چند روز بعد از داوری دربی لغو کرد تا در همدان بماند و با توجه به نزدیکی همدان و کرمانشاه به مداوای مصدومان آن اتفاق دلخراش بپردازد.

حیدری، حالا چه در دنیای قضاوت و چه در دنیای طبابت یکی از بهترین‌های ایران است و هگمتانه می‌تواند به داشتن چنین فرد گرانمایه‌ای به خود افتخار کند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی