فروش كالا از طريق «قرعه‌كشی» ممنوع

به گزارش عصر همدان، عباس ناظمی امروز در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با اشاره به فصل هشتم تخلفات اتاق اصناف اظهار کرد: در ماده ۵۷ گرانفروشی و عدم اجرای قانونی که به زیان خریدار باشد نصب تابلوی تخلف به مدت دو هفته انجام می‌شود و در مراحل بعد علاوه بر جریمه آن واحد صنفی به عنوان متخلف شناخته خواهد شد.

وی افزود: در ماده ۵۹ تخلف عرضه، کم‌فروشی و تقلب، قاضی می‌تواند در مرحله اول دو برابر کالای فروخته شده، در مرحله دوم چهار برابر و در مرحله سوم ۶ برابر جریمه اعمال کند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف همدان ادامه داد: در تبصره ۳ این قانون عرضه کالا بدون استاندارد ایران و فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته منجر به جریمه می‌شود.

وی گفت: عرضه کالا خارج از شبکه در مرحله اول جریمه نقدی دو برابر ارزش کالا و در مرحله دوم چهار برابر جریمه نقدی را در پی دارد.

ناظمی ادامه داد: در ماده ۶۴ که بسیار حائز اهمیت است جرائم فروش اجباری کالا و خدمت شامل پنج برابر قیمت کالا و خدمت اجباری است و برای عدم درج قیمت بر روی کالا نیز در هر بار تخلف ۹۶ هزار تومان جریمه لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماده ۱۶ اصناف مکلفند قیمت و برچسب کالا را در اختیار خریدار قرار دهند و در ماده ۱۷ نیز عنوان شده دستورالعمل نرخگذاری را از سوی دستگاه‌های اجرایی اجرا کنند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف همدان فروش کالا از سوی اصناف از طریق قرعه‌کشی را ممنوع دانست و افزود: با توجه به نظارت‌های اتاق اصناف این نکات باید توسط صنوف مختلف انجام شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این اجلاس با اشاره به دلیل قطعی و خاموشی‌های اخیر برق اظهار کرد: از طریق مدیریت برق کشور وضعیت اضطراری اعلام شد و چون افزایش مصرف داشته‌ایم این خاموشی‌ها اتفاق افتاده است.

شیرزاد جمشیدی با بیان اینکه در خاموشی‌های اخیر برنامه‌ریزی در سه گروه رده‌بندی شد، گفت: در طول چند روز گذشته در برخی مناطق قطعی برق نداشتیم به دلیل ایجاد مشکلات اما این خاموشی‌ها تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای ۳۲ همکار بیش از ۴۰ میلیون تومان پاداش برای صرفه‌جویی در نظر گرفته شده است افزود: این مشترکین بیشتر از بخش تجاری و صنعتی بوده‌اند.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در طول دو سال گذشته ۳۵ مگاوات انرژی خورشیدی در استان همدان تولید شده است و برای مشترکین انرژی خورشیدی تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: براساس شرایط کنونی در روز دو ساعت قطعی برق برای مشترکین شرکت برق همدان در نظر گرفته شده و سعی شده برای واحدهای تولیدی قطعی برق صبح باشد و بعداز ظهر قطعی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی