رانندگان باربری حمایت می‌شوند/ همدان مشکلی در حمل و نقل کالا و مسافر ندارد

محمد رودباری با اشاره به اینکه پایانه حمل بار همدان نسبت به گذشته فعال‌تر شده است، اظهار کرد: فرآیند حمل و نقل کالا توسط ناوگان باربری در استان مطلوب است.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه حمل و نقل هر سال دو بار  بازنگری می‌شود، افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در استان همدان درباره حمل و نقل کالا و مسافر وجود ندارد.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه تأمین لاستیک بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: پیگیری تحقق مطالبات به حق رانندگان ناوگان باربری مانند تأمین لاستیک در دستور کار مسؤولان مربوطه و نمایندگان صنفی آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل و پایانه‌های بار و مسافر رانندگان بر عهده این اداره کل است، یادآور شد: دو شرکت حمل و نقل کالا به علت رعایت نکردن مقررات یک ماه تعطیل شدند.

رودباری به اطلاعیه جدید کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور خطاب به هیأت مدیره و دبیر انجمن‌های صنفی رانندگان شهرستان‌های سراسر کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این اطلاعیه آمده است، رانندگان بخش حمل‌ و نقل کالای کشور هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت و همچون ۴۰ سال گذشته پشتیبان و مطیع اوامر مقام عظمای ولایت هستند.

به گزارش فارس؛ با توجه به اعتراضات ۹۷/۰۳/۰۱ رانندگان بخش حمل‌ و نقل کالای کشور و مطالبات به حق صنفی این عزیزان که منجر به برگزاری جلسات متعدد با حضور وزیران راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد کارگروه‌های ویژه در کمیسیون‌های عمران، اجتماعی، امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای کشور، سازمان تامین اجتماعی و معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت شد که نتیجه اقدامات به عمل آمده به شرح زیر است.

۱-افزایش ۲۰% نرخ کرایه حمل

۲-اجرای فاز اول رصد نرخ و هزینه‌های حمل براساس تن کیلومتر تا تاریخ ۹۷/۰۵/۰۵

۳-نصب دستگاه پوز در محل شرکت‌های حمل‌ونقل جهت پرداخت کمیسیون، راه‌اندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ جهت دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری توسط سازمان و تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده ۱۲ در محل تجمع مراکز بار

۴-صدور بخشنامه‌های کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌ها از قبیل ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر بازاریابی، عدم قطع خدمات پوشش بیمه تأمین اجتماعی در صورت عدم توانایی دریافت(کارت سلامت)، شرایط و نحوه فعالیت ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی، نظارت بر فعالیت‌ شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی علی الخصوص تاکید بر درج صحیح مبلغ واقعی ارزش بار و همچنین مبلغ حق بیمه، ایجاد سیستم یکپارچه بین بنادر فقط ثبت یک نوبت برای یک بارگیر، ممنوعیت دریافت هرگونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالانداری، انعام، گاراژداری، انبارداری از جانب موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل از رانندگان.

۵-ایجاد وحدت رویه در برخورد با تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ بدین ترتیب که برای اولین بار به رانندگان تذکر کتبی داده شود.

۶-در خصوص مشکلات پایانه بندرعباس، موافقت اجرای لینک سیستم اعلام بار با گمرک، برای صدور حواله بارگیری و بارنامه شماره مجوز سالن اعلام بار الزامی است(نصب سیستم DLL)

۷-تعلیق نصب دستگاه سپهتن

۸-لغو محدودیت منطقه بندی سوخت، لغو محدودیت سقف سهمیه سوخت براساس پیمایش

۹-تداوم پرداخت ۵۰% حق بیمه تأمین اجتماعی توسط دولت محترم طبق سنوات گذشته

۱۰-انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی از تاریخ ۹۷/۰۵/۰۱ برای شخص راننده و همسرش به طور رایگان

۱۱-عدم تمدید پروانه فعالیت شرکت خلیج فارس و شعب آن در سراسر کشور تا پرداخت کامل بدهی این شرکت به رانندگان

۱۲-افزایش ضریب پرداخت حق بیمه رانندگان از ۱/۳ به ۱/۵ افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان.

خواهشمند است روسای انجمن‌های صنفی رانندگان سراسر کشور به طور شایسته و بایسته تمام پیگیری‌های مستمر این کانون و اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان خدوم کشورمان را طی ۴۰ روز گذشته به تمام رانندگان حوزه جغرافیایی فعالیت خود اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی