حضور ۱۵۰ نخبه از ۵۰ ملیت جهان در همدان

به گزارش عصر همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در پنجمین نشست شورای معاونین امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های معاونت مردم در پنج محور پیگیری می‌شود که بخش اول در حوزه اجرایی است، اظهار کرد: در حوزه اجرایی نخستین برنامه برگزاری مانورهای امر به معروف و نهی از منکر بوده که در طول سال سه مورد پیش‌بینی شده و تاکنون دو مورد اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه محور دوم برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه‌هاست که حجم ابلاغی پنج مورد بوده که تاکنون تمام آنها اجرایی شده است، گفت: محور بعدی سازماندهی و به‌کارگیری بوده که نخستین مورد جمع‌آوری اطلاعات طلایه‌داران عنوان شده است.

مسوول معاونت مردمی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به سازماندهی گروه‌های تخصصی با ابلاغ ۹ مورد که پنج مورد اجرایی شده و ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: برای برگزاری کارگاه‌های توجیهی دبیران شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر یک مورد ابلاغ شده بود که ۱۵ مورد اجرایی شده است.

وی به پیگیری و هماهنگی تشکیل شورای هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه‌های  مدیریتی اشاره کرد و گفت: در این خصوص ۵۰ مورد ابلاغیه اولیه بوده و ۱۴۰ مورد اجرایی شده است.

دشتکی با اشاره به شناسایی و جذب خیرین، سمن‌ها و سخنرانان استانی، خاطرنشان کرد: ۱۳ برنامه حجم ابلاغی بوده که در خصوص سمن‌ها ضعف داشتیم اما در حوزه سخنرانان ۲۳ مورد انجام شده است.

ثبت‌نام یک هزار نفر در راستای فعالیت تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر

وی با بیان اینکه آموزش اعضای شورای امر به معروف و گروه‌های طلایه‌داران از دیگر موضوعات مورد توجه بوده است، افزود: حجم ابلاغی یک‌هزار و ۲۲۴ نفر بوده که تاکنون یک‌هزار و ۶۱۱ نفر جذب شده و ۳۲ درصد جلوتر از برنامه هستیم.

مسوول معاونت مردمی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات ویژه گروه طلایه‌داران که حجم ابلاغی یک مورد بوده و آن نیز برگزار شده است، تصریح کرد: در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ۱۳ مورد برنامه ابلاغ شده بود که ۹ مورد یعنی ۷۰ درصد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های امر به معروف از سوی حوزه علمیه تکلیف شده بود که ۱۵ مورد انجام شده است، افزود: در ۴۰ بقعه متبرکه و  ۳۷۱ مسجد شورا تشکیل شده است.

دشتکی با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۹۷ اتحادیه، گفت: ۱۴ سمن و سازمان مردم‌نهاد برای انجام کار شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بانک‌‌ها و بیمه‌های غیردولتی ۱۵ مورد و موسسات غیردولتی ۱۶ شورای امر به معروف تشکیل شده است، در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت مردمی شورای امر به معروف در ماه رمضان، افزود: در این ماه یک‌هزار و ۴۵۰ نفر برای امر به معروف و نهی از منکر اعزام شده‌اند که ۲ هزار ۲۵۰ محل را پوشش دادیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در مساجد فعال ۳ هزار و ۲۷۵ برنامه برگزار شد که برای هر مسجد یک برنامه عنوان شده است، خاطرنشان کرد: ۲۸۵ مرکز و موسسه قرآنی بیش از ۵ هزار برنامه را در ماه رمضان اجرا کردند.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۹۴ برنامه در ماه رمضان توسط بانوان برگزار شد، افزود: ۳ هزار و ۵۸۲ برنامه توسط هیات فعال در ماه رمضان اجرا شد که در مجموع بیش از ۱۲ هزار برنامه بود.

دشتکی از ثبت‌نام بیش از یک‌هزار نفر برای انجام تذکر لسانی خبر داد و افزود: اخیراً تفاهمنامه‌ای توسط سازمان  تبلیغات اسلامی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور منعقد شده که در چند محور فعالیت خواهیم داشت.

وی از حضور ۱۵۰ نخبه از ۵۰ ملیت مختلف طی مهرماه در همدان خبر داد و افزود: از ۱۱ تا ۱۲ مهرماه همایشی را با حضور نخبگان کشورهای مختلف برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه این همایش به منظور معرفی همدان برای رویداد گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» در نظر گرفته شده است، گفت: قرار است ۱۵۰ نخبه ۵۰ ملیت در همدان حضور داشته باشند تا با اعزام آنها به اقصی نقاط مختلف به هدف معرفی همدان دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی