چگونه می‌شود مسوولی که خود را انقلابی می‌خواند از پاسخگویی بهراسد؟

به گزارش عصر همدان، دانشجویان انقلابی استان همدان در خصوص عدم حضور مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه مطالبه‌گری دانشجویان با موضوع وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بیانیه صادر کردند.

متن بیانیه بدین شرح است.

امام خمینی(ره):

 «من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم اگر مسوولان نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. (متن پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، ۲ آذر ۱۳۶۷)

مقام معظم رهبری:

«شفافیت معنایش این است که مسوول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بکنند. ۲۹ شهریور ۱۳۸۸

مردم‌سالاری فقط این نیست که انسان تبلیغات و جنجال کند و بالاخره عده‌ای را به پای صندوق‌ها بکشاند و رأیی را از مردم بگیرد، بعد هم خداحافظ؛ هیچ کاری به کار مردم نداشته باشد. ۱۲ آذر ۱۳۷۹

 یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از جوانان ایجاد گفتمان مطالبه‌گری در فضای جامعه و دانشگاه است، به همین منظور محضر ملت شهیدپرور استان اعلام می‌داریم جمعی از تشکل‌های انقلابی استان همدان با دعوت رسمی از مجمع نمایندگان استان در مجلس و اصحاب رسانه خواستار برگزاری جلسه هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ با موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شدند.

متاسفانه با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته، به غیر از امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین، هیچ یک از مسوولان نامبرده حاضر به شرکت در این جلسه نشدند و افاضه فرمودند:” که در شان مجمع نمایندگان نیست که به مطالبات دانشجویی و مردمی پاسخگو باشند.” گویا مسوولان خود را مبرای از هر گونه سوال، نقد و راهکار می‌دانند!

چگونه می‌شود مسوولی که خود را خدمتگزار و انقلابی می‌خواند در پاسخگویی به دانشجویان این چنین بهراسد و با فرافکنی و عدم پذیرش مسئولیت از مواجهه مستقیم با دانشجویان و شنیدن آلام و فشارهایی که بر بدنه جامعه وارد می‌شود سرباز زند، فشارهایی که به دلیل بی‌کفایتی، سوء مدیریت، اشرافی‌گری و فساد برخی مسوولان بر پیکر مردم مستضعف و ولی نعمتان انقلاب وارد می‌آید.

در این زمینه امام خمینی(ره) می‌فرمایند: دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که امام علی(ع) برای محرومین دل می‌سوزاند، این هم با تمام قدرت دل بسوزاند، مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می‌رود که آن ها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید این طور باشد. (صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۱۵۹)

_ اگر کارنامه قابل دفاعی دارید از چه بیم دارید اگر عملکردتان قابل دفاع و عرضه نیست کلاهتان را نزد خدایتان قاضی کنید و بیش از این وقت خود و ملت را تلف نکنید و کار را به اهلش واگذارید که بی‌شک در روز جزا در عذابتان بی‌تاثیر نخواهد بود. از سخنان حضرت امام(ره) پند بگیرید که فرمودند: این مردم زاغه‌نشین که شماها را روی مسند نشانده‌اند ملاحظه آنها را بکنید و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» – خدای نخواسته – باز پیدا بشود. و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه [این‌] است که فاتحه همه ما را می‌خوانند!

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و ارواح طیبه شهدا اعلام می‌داریم: «دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود»، موذنی که وظیفه دارد سوای بر تحصیل علم و تهذیب نفس هوشیارانه و آگاه به جامعه و مسایل پیرامون آن با عینک تقوا بنگرد. هرگاه نقطه قوتی دید آن را حمایت و تحسین کند، ضعفی دید برادرانه آن را اعلام کند و هر گاه با خطایی مواجه گشت فریاد زند، تا خفتگان را بیدار سازد و هوشیاران را گرد خود جمع کند.

ما دانشجویان انقلابی، با جدیت تمام مطالبات و مشکلات معیشتی، اقتصادی و مالی مردم عزیز را از مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی پیگیری می‌کنیم.

ابرقدرت‌ها، فتنه‌گران و محافظه‌کاران بدانند نهال انقلاب اسلامی ما مرهون جوانانی است که با خون خود این نهال را تبدیل به سروی تنومند کرده‌اند و ما اگر لرزان از بادهای موسمی بودیم تا حالا دوام نمی‌آوردیم. به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی حرکت این ملت به سمت قله ها ادامه دارد ان شاءالله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی